Mami, uite un planner

Azi e una din zilele in care mi-as dori sa spun ca am facut ceva interesant sau macar usor deosbit dar am petrecut un weekend absolut banal si sunt mandra de asta. Am ajuns la facultate simtindu-ma chiar bine si intr-o dispozitie de zile mari, lucru ce ar trebui notat cu rosu in calendar. Nu ca fiecare zi n-ar fi speciala, dar rareori ai cheful ala de munca care ii face pe altii sa-ti spuna sa te asezi intr-un colt si sa astepti sa treaca.

Si luni e o zi foarte aglomerata. Nu am povestit dar printre cursurile de anul asta am ceva numit strategic communications and advertising planning. Cand am auzit eram cea mai fericita persoana dar cand am vazut cum se desfasoara am zis mmmmmdefapt nu. Si luni e o zi indeosebi pentru strat comms si corporate comms, corporate communications, alt termen pentru PR de fapt.

Pentru ca suntem ca Alice in Tara Oglinzilor, totul e usor pe dos asa ca imi cer scuze pentru orice eventuala confuzie, dar avem un curs care e intr-adevar prost gandit si prost executat.

Nu cred ca exista ceva mai rau decat…

  • …in anul trei sa-ti aduca cineva aminte ce e un brand si ce inseamna brand equity (lucruri discutate in anul 1)
  • …persoana care iti preda advertising planning & strategic comms sa-ti spuna ca nu intra in magazine aproape niciodata si fuge de ele ca dracul de tamaie cand e in vacanta. Ceea ce impune o problema, viata ta e definita de munca iar munca presupune ca tu sa intri in magazine si sa ne dai exemple de strategic comms & planning
  • …aceeasi persoana sa iti arate o reclama ca Weetos Boxer (sau orice alta banalitate generica) si sa-ti spuna ca e frumoasa pentru ca si copiii o inteleg. Ma depaseste. Strategia nu e ‘o sa facem o reclama frumoasa pe care copiii sa o inteleaga’, strategia e altceva ce nimeni nu s-a obosit sa defineasca (pare-se din slide-urile pentru restul anului).
  • …sa ti se ceara sa scrii un eseu despre publicitate sau branding, in 2000 de cuvinte. Versus strategia de digital business de la cursul de digital marketing, cu siguranta eseul o sa ma ajute sa imi gasesc un job.
  • …sa platesti sa ti se vorbeasca in 70 de slide-uri despre orice. Nimic n-ar trebui sa depaseasca 20 de slide-uri. Nu ceva despre care vorbesti 45-50 de minute.
  • …profesorul sa nu stie diferenta dintre obiectiv de marketing si obiectiv de comunicare
  • …sau sa iti zica ca a fost la Paris acum 4 ani si sa-ti dea exemplu un magazin care nici nu mai exista

Si in esenta, zisul curs de advertising planning de fapt ar dura doar cel mult 4 saptamani sau mai putin – pentru ca ne-au dat de gandit o strategie noua si niste obiective de comunicare, adica exact ce faci intr-un pitch in 4 saptamani sau mai putin, nu un an de zile (sau noua luni).

E prima oara in trei ani cand ma gandesc serios sa nu ma mai duc pentru ca nu aflu nimic nou si ce aflu e gresit oricum, bonus toata lumea chiar crede asta. E prima oara cand am vaga senzatie ca pot face lucruri mai bune cu ora aia in plus decat sa transpir intr-un amfiteatru cu alti 100 de oameni.

Dar partea buna e ca s-au inventat two-player games pentru iPhone. Timpul nu e pierdut complet. Game theory te invata mai mult 😀

Cine are idei ce se poate face intr-o ora cat te prefaci ca asculti pe cineva vorbind va fi rasplatit cu ceva din UK cand ma intorc in Decembrie – gen un borcan de Marmite pentru doritori!


Publicat pe

în

, , ,

de către

Comentarii

7 răspunsuri la „Mami, uite un planner”
  1. buni

    Daca poti, cere parerea unui profesor pe care il cunosti bine din anii precedenti discutand cu sinceritate despre calitatea profesorului care va preda lucruri inutile (deja invatate)si intreaba-l ce ai putea face sau daca se poate schimba ceva (desi presupun ca programa este batuta in cuie). Parerea mea este ca profesorul care va preda nu este cel mai potrivit pentru materia respectiva.Astept Marmite in vacanta.

  2. ehee,ce inseamna sa ai cursuri interesante.pai, intr-o ora poti sa faci urmatoarele:
    *diverse jocuri pe hartie[cu/fara partener]:x/0, sudoku, cuvinte incrucisate , fotbal, biscuitele, spanzuratoarea, tomapant [imi dau seama de varsta propice lor,dar daca e rost de plictiseala, varsta nu mai intra la socoteala]
    *citit orice[reviste, carti–am colegi care termina titluri in ritm ametitor,brosuri, etc. Recunosc ca la noi cele mai populare sunt cartile]
    *adevaratul amuzament incepe cand e necesar laptopu’ din dotare[odata ce te obisnuiesti, poti sa citesti orice, chiar daca toaca tanti aia in fundal]
    *daca esti pasionata, merge oricand varianta cu tricotatul [very soothing, by the way :D]

  3. Imi place ideea cu tricotatul…o sa imi fac un pulover. Daca ma intreaba, ii zic ca sper sa il termin pana in Decembrie dar se poate si mai repede!

  4. Eu merg pe ceva mai discret si mai pragmatic. Citesc tot carti legate de facultate, oricum nu am destul timp in 9luni ca sa citesc cele 4000 carti pe care teoretic trebuie musai si neaparat sa le fii citit macar o data. Si de obicei stau chiar pe al 2-lea sau al 3-lea rand de la lecturer si imi vad de lectura mea, eventual mai iau si notite din ce citesc:D

  5. HHAHHAHAHAAHAHAHaaaaaa :)) . Eu personal nu stiu ce ai facut copywriter fiind la Leo Burnet….,dar e demential titlul la postul acesta. Spune-mi cum ti-a venit ideea ca sa stiu daca l-ai ales pentru aceasi idee pe care ma face si pe mine sa rad demential !!!

  6. Aoollllloooo ….io promit sa nu mai scriu la ore d-astea .

  7. HAHAHAHAHAaaaaaaaa (LOL ca in reclamele alea cu duble de filmare) ….eu personal nu stiu ce ai facut copywriter fiind la Leo Burnet dar, titlul pe care l-ai ales pentru aceasta postare este demential! Spune-mi te rog ideea pentru care l-ai ales ca sa stiu daca e aceeasi care ma face sa rad de ma tin de stomac’ 😀 .