Definitia ‘lucrurilor personale’

 

Click pentru a mări imaginea.

Am dat peste studiul ăsta interesant (ultimul? barometru european, nr 359) care întreabă oamenii ce lucruri consideră a fi private sau personale (și implicit nu ar vrea să fie văzute sau deținute de alții, cu atât mai puțin folosite împotriva lor).

Aproape jumătate din cei chestionați în Marea Britanie (41%) consideră că site-urile pe care le vizitează ar trebui să fie strict personale. Cel mai intim lucru în Marea Britanie e de fapt o colecție de informații financiare: contul bancar, salariul, serviciile bancare folosite. Cele mai impersonale lucruri sunt gusturile și opiniile (32%). Vreo 68% probabil refuză să își dea numele adevărat și 78% adresa de acasă și aici probabil mă încadrez și eu – corespondența poate să vină doar către două inițiale (A. N.) sau Miss Andreea N, fără să fi obligat să dai și numele. Dar prefer să nu primesc corespondență la domiciliu 🙂

În România însă, doar 46% din cei chestionați consideră detaliile bancare importante. Peste jumătate probabil sunt absolut OK cu conversații despre cât câștigă – nu înseamnă neapărat că ar da imediat numărul de cont cuiva, dar atitudinea pare îngrijorător de relaxată 🙂 Pe de altă parte, doar 5% cred că site-urile sunt strict personale. Adică am putea să mergem în casa aproape oricui și să ne uităm la istoricul site-urilor vizitate și nu s-ar supăra. Genial!

Cel mai de preț lucru e…ați ghicit, buletinul (81%). Ce s-ar face românii fără buletin? Dar dacă ar ști că oricine ar putea să vadă ce site-uri vizitează în mod regulat? Cookies? Ce-s alea?!

5 răspunsuri la “Definitia ‘lucrurilor personale’”

  1. De unde putem înțelege că românii sunt cei mai comunicativi dintre europeni. Sau cum ar zice Caragiale… „Noi, românii, suntem o lume în care, dacă nu se face ori nu se gândește prea mult, ne putem mândri că cel puțin se discută foarte mult.”