Ce-are berea cu increderea in bancheri?

Are multe. De fapt nu berea in sine, ci mai degraba cidrul Strongbow care nu e tocmai un produs premium, sa zicem. Faptul ca vine la sticle de plastic de 2 litri probabil explica o parte din lucruri mai bine decat as putea eu.

Acum ceva vreme cand am urcat pe Snowdon, la cabana din varful muntelui era o cafenea unde surpriza surpriza, singura bautura alcoolica era Strongbow. Nu Stella, nu Guinness, nu nimic. Doar Strongbow. Era clar un monopol aranjat si aranjat cu scop: noua campanie care il plaseaza ca o bautura pe care o ‘castigi’ sau o bei pentru ca o meriti.

Exemplul #1:

„Behind here men earn their bowtime” – Strongbow. Hard Earned

Calitatea e proasta dar na, ideea conteaza. E o mare schela fix pe Oxford Road (care e cea mai aglomerata ruta de autobuze in Europa) si un drum de mare circulatie. E plasata bine de tot pe o cladire care va fi gata abia vara viitoare si care pana acum nu a avut nimic. Muncitorii nu sunt cu nimic mai speciali fata de alti muncitori, poate doar o poveste despre cum a cazut o macara schimba lucrurile dar numai pentru localnici. Oricine altcineva vede ce vezi si tu: aici se lucreaza din greu. Ce nu se vede e mana care tine paharul, cu negru sub unghii taiate cu cutitul probabil, nu cu unghiera. Munca grea. Coniac unirea dar nu munca lenesa, munca adevarata.

Exemplul #2 – Bancherii

Fiecare om are randuiala lui si meritul lui – roofers, gas fitters, dar bancherii? Bancherii nu sunt buni de nimic. Sod off deci! E ca si cum Strongbow a declansat un razboi nu doar impotriva altor bauturi, ci impotriva celor care nu sunt buni de nimic. Noi astia la munca de jos punem acoperisuri, instalam, bancherii nu fac nimic si iau bonusuri.

Increderea e un sentiment foarte puternic si cum nimeni nu mai are incredere in bancheri, politicieni, uite un brand care nu are nicio calitate aparenta  sau gust (decat daca esti in categoria roofer) care vine si face dreptate pentru toata lumea. A fost plasat strategic inainte de emisuni gen Question Time (stilul dezaterilor prezidentiale dar daca n-ati auzit de el e o emisiune in care participantii primesc 20 de intrebari serioase la care trebuie sa raspunda sub scrutinul unor experti din panou, gazdele emisiunii si evident audienta) sau filmelor precum ‘Law Abiding Citizen’ – vedeti ironia?

Si da de gandit bancilor care isi axeaza comunicarea pe tot felul de beneficii si alte beneficii cand toate au probleme serioase. Motiv pentru care orice motto de genul siguranta, incredere, raspundere sau mai stiu eu ce e mai mult decat inutil. Oamenii nu cred ca mai exista banci care sa ofere totul pentru nimic si in consecinta nu ii mai intereseaza ce beneficii si prostii gratis primesc pentru ca tot din buzunarele noastre primesc.

Pe sistemul..daca as fi o banca mi-as recunoaste vina si n-as promite customer service (inexistent sau varza) ci mai degraba as zice ‘we might not be good but at least we’re not a  complete crock of s***e. ‘ Suntem inca mai buni decat salteaua.

Si da, pana si urcatul pe munte are legatura. Cand crezi ca ai ajuns in varf si astepti rasplata, rasplata e de fapt ceva venit din mintea unui om de marketing de la Strongbow. Ai muncit, ia Strongbow si uite de ce!


Publicat pe

în

, , ,

de către

Comentarii

Un răspuns la „Ce-are berea cu increderea in bancheri?”
  1. Mi-a placut si mie bannerul asta cand l-am vazut pt prima oara pe Oxford Road. Duc o campanie de publicitate reusita…parca’ti sare in ochi de fiecare data bannerul ala de fiecare data cand treci pe acolo.

    PS: se vinde Strongbow si la pixa, in fine, nu asta e important. Felicitari pt. articol, e bine scris!