Ce NU e publicitatea

Avem o saptamana la dispozitie in care sa reflectam asupra eseurilor si lucrarilor pe care le avem de facut. De fapt avem timp sa reflectam asupra lor si chiar sa ne apucam de ele, de citit, de repetat si singura mea bucurie in momentul asta e ca nu avem examene decat la sfarsitul anului.

Intre timp reflect la cat de multe informatii au ajuns pe la urechile noastre si cam cat de diferite sau distorsionate sunt parerile despre agentiile de publicitate aici

Publicitatea nu mai e un subiect tocmai glamour desi mai apar din cand in cand personaje cu idei de genul "o calatorie la Milan, filmari in New York si nopti la hoteluri in Monte Carlo". Publicitatea pentru unii de aici e un domeniu in care se lucreaza foarte mult si nu esti platit suficient. Ceea ce e adevarat in unele cazuri.

Publicitatea nu mai e la fel de atractiva pentru unii tineri din cauza multor emisiuni si alte influente care le dau ideea de castiguri mult mai rapide sau succes prin alte metode – vezi cantat, dansat, X Factor, Britain’s Got Talent si peste ocean altele asemenea. Suna foarte ciudat dar e la fel de ciudat sa vezi tineri pe la 22-28 de ani in emisiuni spunand ca au lasat totul balta pentru o emisiune de genul. Nu e un lucru rau din moment ce fiecare ar trebui sa faca ce-i place dar pentru unii nu exista o doza de realism. Nu suficienta cel putin. In cazul in care nu-ti iese treaba cu televiziunea si succesul te intorci cu coada intre picioare la jobul de dinainte sau insisti si persisti, convins ca ai talent.

DSC03392

Oricum, e foarte interesant ca de cand am venit si pana azi nu am discutat despre departamentele unei agentii (sper ca se va intampla la anul caci anul asta nu cred) si vorbind cu Andrew Hovells, multi din cei care vin la graduate interviews nu au cea mai vaga idee in ce departament vor sa lucreze. S-au interesat "in general" dar mai important e "in particular". Pentru ca a te specializa "in particular" intr-o disciplina precum planning-ul de exemplu inseamna a petrece cel putin doi ani citind literatura din domeniu, facand un blog sau scrapbook de idei, lucruri interesante si modalitati de comunicare strategica ce ti s-au parut interesante. Si ideile tale – ce-ai face tu ca planner pe contul X? Consideri ca stii brand-ul la fel de bine ca brand managerul sau?

Ar fi util sa incepi sa-ti pui intrebarile astea din anul intai, nu cu sase luni inainte sa incepi sa-ti cauti un job.

So dupa aproximativ doi ani, publicitatea aici nu este deloc simpla.


Publicat pe

în

, , , ,

de către