Frustrarea publicitara

Exista o lista lunga de lucruri foarte enervante ce se pot intampla sau s-au intamplat deja in timpul unei recesiuni. Dupa ultimele saptamani de soc si teroare, ieri bursa si-a oprit tranzactiile, asa cum s-a intamplat si azi in Romania. 

Pentru cei care lucreaza in publicitate e un an destul de prost – se incearca justificari pentru concedieri, aranjamente si solutii pe timp de criza. Evident, sunt primii oameni dati afara cand situatia economica nu mai e tocmai roz. Daca n-ati citit pana acum o carte de Joshua Ferris (vezi insemnarea ‘Leapsa cu carti‘) atunci as zice sa dati fuga pe Amazon sa o luati. Probabil s-ar pierde calitatea ei prin traducere, daca o sa o traduca cineva vreodata.

Frustrarile sunt datorate si de alte lucruri. Talk of the town prin agentii si alte conversatii pe mail cu oameni din publicitate de aici este spotul cu gorila Cadbury. Si camioanele, bineinteles. Apartinand lui Juan Cabral, Fallon, toti ne dam peste cap, brusc ne intrebam care e scopul reclamelor si ce ar trebui sa faca o reclama. La scurt timp dupa camioane si gorila a aparut un spot pentru un brand de apa plata pe nume Drench care i-a calcat pe urme. Un minut si douazeci de secunde de spot si packshot care iti spune ceva evident dar folositor: creierul tau este x la suta apa. Hidrateaza-l. Brusc am inceput sa ne intrebam cum ar trebui sa fie si sa arate strategia din spatele campaniilor. Campaign scoate un articol in care sugereaza ca spoturile ar trebui sa fie atat de bine gandite incat sa para ca nu au nici un fel de strategie in spate. Rumoare si barfa ca atunci cand ai un amfiteatru plin de oameni in facultate si ti se spune vestea proasta intai, urmata de cateva minute de pauza, apoi vestea cea buna si te trezesti cu oameni de doua ori mai galagiosi.

Spre sfarsitul anului, cand incepe sa se strice vremea, stam si numaram spoturile care ne-au placut. Si ne dam seama ca nu sunt foarte multe care sa concureze pentru ‘spotul anului’. Nici macar Hovis. Sau Levi’s. Si se zvoneste ca inca ‘n-am vazut tot’. Mai sunt fix trei luni pana la sfarsitul anului, se scurge incet prima din ele, deci orice mare opera s-a turnat prin martie-aprilie si acum e in chinurile facerii la post-productie. Si ar trebui sa iasa deja, ca vine Craciunul. Avem deja brazi si globuri in magazine! UNDE SUNT RECLAMELE?!

Ah da, si n-am mentionat de ce anume se vorbeste atat de mult despre gorila Cadbury – pentru ca au inceput sa le scada vanzarile in favoarea brand-ului Galaxy, o alta ciocolata care s-a aliniat cu Sex and the City.

 


Hovis


Levi’s Secrets and Lies


Cadbury Trucks


Drench – Brains (Brains e numele personajului btw)

Cam asta a fost memorabil la televizor anul asta. Cum sa nu fii dezamagit?


Publicat pe

în

, , , ,

de către

Comentarii

2 răspunsuri la „Frustrarea publicitara”
  1. Dragos

    Toate au in comun o tema muzicala bine aleasa.

    „Trucks” e mai „laterala”, iar „Brains” nu-mi comunica absolut nimic.
    Levi’s e doar „on brand”.

    p.s. Nici in Romania nu e mai rasarita situatia 🙁

  2. Brains aia era chiar enervantă. Nu-mi plăcea absolut deloc atunci când începea să cânte. Au englezii şi reclame mai bune.