N-avem numitor comun

Ma gandeam zilele trecute la ziua barbatului organizata de Bergenbier si cat de minunat e faptul ca poti spune ca Bergenbier este un brand barbatesc. Are ca numitor comun berea, chiar daca unii barbati nu beau bere, cu siguranta o majoritate covarsitoare bea bere.

Ceea ce ne face sa ne gandim – exista vreun produs care ar putea sa faca acest claim de ziua femeii? Bergenbier e o bere ‘barbateasca’, dar ce produs ar fi un ‘ceva’ pur femeiesc? Vopsea de par? Nu, nu toate femeile folosesc. Absorbante si tampoane? Nu, surprinzator (sau nu), nu toate femeile folosesc. Desi ar fi amuzant sa ia claim-ul de ‘feminitate’, ar fi o gramada de glume bune pe seama asta. Ar fi fost interesant ca un brand de lenjerie sa faca acest claim si sa fie strict lenjerie pentru femei (Jolidon nu intra deci). Ar iesi niste chestii interesante. Zic eu. Ar fi un brand fun cu care sa lucrezi, atata timp cat nu il transformi in clona de Victoria’s Secret, Agent Provocateur sau alte lucruri. Nu exista cred un brand local de lenjerie care sa se aventureze pe aceste taramuri din cate imi aduc eu aminte si e pacat – ar putea avea o imagine de ‘rebel’ in peisajul autohton, unde cele mai populare (din cate am auzit eu) sunt Triumph, Jolidon si poate I.D. Sarrieri in alta categorie, cea a lenjeriei de lux (unde mai sunt Palmers, Wolford si M&S). Stiu ca exista si lucruri gen Etam si Women’s Secret dar toate isi cauta audienta in alte parti. Etam e may cosy/sexy fata de Women’s Secret care e mai young si destul de minimal in design. In fine, chestii de finete. Nu voi intra in detalii de genul pentru ca nu e cazul. Nu ar cauta pitipongeala ci ar cauta simplifacarea procesului de a-ti gasi lenjeria potrivita. Ati observat cum reclamele la Jolidon au toate numai femei cu sani imensi? Nu exista doar femei cu sani imensi pe lumea asta si multe femei probabil nici nu stiu cum sa-si puna in valoare trasaturile. Dar e mai usor sa ne alergam in termeni de modele dubioase si inconfortabile, cu sistem de prindere care ar putea rivaliza cu un cub rubik in loc de agrafe. Ar fi o simpla ocazie sa creezi ceva acolo unde nu exista si sa o faci mai bine ca altii, asa cum ei nu o fac de fapt. Si sa cauti sa vezi ce-si doresc de fapt femeile si barbatii de la un sutien (hey, e important, nu?) – sa le arati de ce nu e bine sa-ti cauti modele de toapa dar totusi sa le satisfaci aceste nevoi intr-un mod mai discret. Si-ar putea pune intrebarea ‘ce ai vedea daca ai avea ochelari ce iti permit sa vezi prin hainele oamenilor?’ Ar fi dezastru acum, in multe cazuri, foarte probabil.

Ar fi oarecum interesant sa se intample si alte chestii cu ocazia acestor doua zile (ziua barbatului si a femeii), cum ar fi ca agentiile de turism sa promoveze excursii de 3 zile (2 nopti) si nu numai balariile cu „tu si prietena ta cea mai buna la cumparaturi” la brandurile nepotrivite (care se adreseaza femeilor care ar putea si si-ar permite sa-si scoata oricand prietena la cumparaturi si n-au nevoie de o zi speciala).

Iar am scris multe balarii. Dar totusi, tare bine ar fi sa aiba cineva curajul sa faca asta. Cine zicea ca e la fel de simplu sa gasesti un numitor comun si pentru femei gresea, dar e unul din putinele cazuri in care are iesi lucruri tari daca ai imbratisa aceasta complexitate dubioasa.

3 răspunsuri la “N-avem numitor comun”

  1. precum in bancul ala, ‘the perfect man must be kind, rich, goodlooking, polite, must love animals, must want kids, etc etc+inca 20 de atribute’ pe cand ‘the perfect woman must be naked and bring food’ e mai usor sa gasesti numitor comun la barbati.
    bergenbier e o bere destul de ieftina incat sa o bea si aia mai parliti dar destul de buna incat sa o bea si unul mai cu bani.
    la femei s`ar isca probleme. ce ziceai tu, ID Sarierri e cam scump si nu stiu cate femei dau aproape 100 lei pe un sutien ieftin de`al lor, pentru ca marea majoritate a oamenilor sunt sub medie, din toate punctele de vedere.
    tampoanele ies complet din discutie, ar fi o bascalie generala sa fie fix ala simbolul femeilor.
    cat despre vopsele de par, sampoane, diferite produse cosmetice, nici vorba. nu cred ca multa lume e fidela unui brand anume si isi schimba preferintele in functie de noutati, promotii, reduceri, etc.
    problema e ca femeile gandesc prea mult. pe barbati nu`i intereseaza ca`s asociati cu o bautura alcoolica (berea). daca ai asocia femeile cu ceva produse casnice ar sari ca`s ‘puse la cratita’.
    am scris si eu balarii si nu am dat nici o concluzie.
    strict din perspectiva mea, nu cred ca e vre`un produs care sa ma reprezinte, asa ca tot n`am fost de vre`un ajutor 🙂

  2. Barfa! Mai mult sau mai putin, femeile (si de ce nu, si barbatii) sunt dependente de barfa. Asa ca publicatiile cu ‘barfe’ si alte delicii feminine constituie un bun numitor comun. Parerea mea…..

  3. Cred ca Dove ar putea aspira la titlu :). Il ajuta pozitionarea si comunicarea din ultimii doi ani – toate femeile pot fi frumoase.