Acum ceva vreme povesteam de un curs pe nume OPAC, pe numele adevarat ‘Organisational, Professional and Academic Capability’, curs ce se va transforma în ‘Personal Aspects of Management’ la anul. Scurt rezumat, cursul e o idee buna în teorie, te învata despre ce trebuie sa faci ca sa obtii un job mai bun si cum sa îti îmbunatatesti performantele la locul de munca pornind de la premiza ca toti vrem sa fim mai buni ca sa fim mai bine platiti. Nu? Stiu persoane care ar zice ‘lasa ca sunteti la scoala’ doar ca nu e tot timpul o gluma seaca.
Ce m-a deranjat la OPAC a fost faptul ca nu a fost organizat asa cum trebuia-e un curs nou si înca sunt probleme de ordin tehnic si logistic, de cine pune podcasturile pe intranet, cine preda la cursuri, cum le accesam etc. Recunosc ca la un moment dat si eu m-am plictisit de cautat si mi-am bagat picioarele efectiv pentru o perioada, dar a trebuit sa facem un ‘PDP’ sau un ‘Personal Development Portfolio’ în care sa vorbim despre patru obiective pe care vrem sa le îndeplinim pe termen scurt sau lung. Y’know the drill, specific, measurable, achievable, realistic, timebound. Si primeam note pe chestia aia! Asa ca na, am ales patru lucruri pe care vroiam sa le schimb sau îmbunatatesc stiind ca va trebui sa fac un al doilea PDP în care sa vorbesc despre cum am îndeplinit obiectivul despre care am vorbit în primul PDP. Prima nota pentru PDP1 a fost dezastru-era cam 15% din nota finala asa ca nu m-am suparat prea tare. Am întrebat de 100 de ori ce vor de fapt de la noi si tot n-a iesit ce trebuie. M-am ofticat ca pe foaia de feedback nu scria nimic. Era doar o nota si cred ca doua rânduri despre ‘prea putine detalii’ si atât. M-am ofticat pentru ca nu-mai-stiu-cât-luasem-atunci-sub-60 nu era în regula. S-au ofticat multi! Pentru ca s-au luat note foarte mici în primul rând si în al doilea rând pentru ca am fost si oarecum discriminati de un profesor de origine indian care a dat note mari (nu cu extraordinar de mult dar oricum cam 65-67 versus 55-56 cât luam noi) studentilor de aceeasi origine! Frustrant, nu? A avut loc o ancheta dat fiind faptul ca multi s-au plâns de note mici si feedback aproape zero si s-au schimbat profesorii mi se pare.
Pentru al doilea PDP ne-au facut capul mare ca trebuie teorie! Daca în primul am zis ca vrem sa facem prezentari mai bune, trebuia neaparat sa gasim o carte, sa citam, sa dam sursa, autori, sa para totul foarte academic si profesional, duh. Mie mi s-a rupt efectiv de acea idee imbecila pentru ca daca vreau sa fac prezentari mai bune pot sa ma apuc sa citesc blogul Presentation Zen sau ceva în genul si în trei luni învat ceva. Daca nu stiu cum sa le fac, acel ‘obiectiv’ e de fapt sa învat sa folosesc Powerpoint (to start with) si totul devine mult mai clar daca stii care e de fapt problema. Ni s-a spus sa scoatem la imprimanta screenshoturi din prezentari (de ex.) sau foi din carnete de notite, orice relevant care sa arate ca suntem pe cale sa realizam ceea ce ne-am propus.
Oricum, am bagat niste poze, m-am scarpinat cu mâna stânga la urechea dreapta si am facut toate cele zece pagini de PDP2 în dupa-amiaza zilei în care trebuia predat. Nici vorba de teorie, carti, tehnica ‘student’ si speranta ca bunul simt n-a murit de tot au fost puse în functiune. Si am asteptat!
Si pe 15 mai a venit rezultatul-am luat cea mai mare nota! Din vreo 1094 de oameni. Bine, ceva mai putini pentru ca nu toti si-au facut acel PDP. Si am avut o oarecare satisfactie-de la zero feedback am primit deodata o nota mare si o explicatie lunga despre ce am facut bine si ce nu. Nota a fost în jur de 87% dar satisfactia mea personala a fost mult mai mare din mai multe motive:
- Vazând toti prostii vaitându-se pe intranet într-un singur thread despre curs cum ca unit leaderul nu stie sa foloseasca internetul si forumul de discutii când ei însisi nu stiau sa faca un thread separat despre fiecare întrebare în parte. Stupid questions never get answers, morala numarul unu.
- Vazând (iarasi) toti prostii plângându-se de faptul ca OPAC îi pune sa învete (asta fiind un aspect important), e un mare bai sa ai pe cineva care sa te piseze la cap sa stii diferenta dintre „mai” si „m-ai” de exemplu. Naspa scoala asta!
- Toti cei care se laudau ca au înteles au luat note jenant de mici si erau cu coada între picioare când ne-am luat lucrarile în aceeasi zi cu examenul.
Eh, acum potopul + notele de la examene!
Comentarii
Un răspuns la „Am triumfat!”
s-a strecurat o eroare.
OPAC nu inseamna ‘Organisational, Professional and Academic Capability’, ci
‘Organisational, Professional and Academic CULPABILITY’
🙂