Contează cum spui povești

Legat oarecum de faptul că succesul în armată și mai în general în comunicare e o chestie de percepții, am găsit citatul următor în cartea „Show Your Work” de Austin Kleon (pe care implicit o recomand, mai ales celor care sunt juniori prin publicitate, design și alte domenii conexe):

“In their book, Significant Objects, Joshua Glenn and Rob Walker recount an experiment in which they set out to test this hypothesis: “Stories are such a powerful driver of emotional value that their effect on any given object’s subjective value can actually be measured objectively.”

First, they went out to thrift stores, flea markets, and yard sales and bought a bunch of “insignificant” objects for an average of $1.25 an object. Then, they hired a bunch of writers, both famous and not-so-famous, to invent a story “that attributed significance” to each object.

Finally, they listed each object on eBay, using the invented stories as the object’s description, and whatever they had originally paid for the object as the auction’s starting price. By the end of the experiment, they had sold $128.74 worth of trinkets for $3,612.51.”

Kleon, Austin. “Show Your Work!: 10 Ways to Share Your Creativity and Get Discovered.”

Percepțiile contează și felul în care spui povești contează și mai mult.


Publicat pe

în

de către

Comentarii

Un răspuns la „Contează cum spui povești”
  1. Trebuie sa te nasti cu talent pentru a povesti.