preţ mai mare, ambalaj mai mic

Acum câteva luni a fost o emisiune pe la televizor, cred că un mic dejun live la BBC sau ceva în genul în care au luat deoparte un angajat (middle management) al unui pound shop şi l-au întrebat întrebări arzătoare pentru populaţie atunci când a crescut rata inflaţiei în Ianuarie. În primul rând, dacă creşte inflaţia cum o să fie produsele tot o liră? Şi în al doilea rând, cum de aveţi aşa de multe produse ieftine? De unde le furaţi?! Nu sunt expirate?(Ahem)

Răspunsul la ele a fost o combinaţie de:

1. Unii producători fac produse special pentru genul ăsta de magazine şi dacă iniţial nu le place ideea, tot ajung la un fel de acord:

„manufacturers of brands such as Wrigleys chewing gum or Colgate toothpaste are prepared to make specially-sized packets or tubes for them that they can then sell for £1.”

„If single-pricing is a problem for currency fluctuations, it is a help when negotiating with suppliers. „Often a supplier will say he can’t do anything on the price and I’ll say, ‘I can’t buy it – it’s quite simple,’” says Mr Lalani. „He’ll go away and think about it and come back and do a deal.””

În esenţă un ambalaj mai mic, dar acelaşi preţ de o liră.

2. Uneori se poate întâmpla ca un produs sau altul să îşi schimbe ambalajul iar supermarketurile se trezesc cu produse noi pe lângă cele vechi pe rafturi. Tot uneori, asta duce la stoc în exces în pe care marile lanţuri o să se grăbească să le vândă ca să umple totul cu ambalajul „nou” pentru a ţine pasul cu reclamele de la televizor şi alte lucruri iar magazinaşele astea de multe ori pun mâna pe produse absolut OK dar cu un ambalaj vechi pe care supermarketurile nu îl mai vor. La un preţ excelent pentru ei şi excelent pentru genul de oameni care cumpără din pound shops.

Anyway, legat de asta am ajuns la cumpărături în weekend şi am văzut noile sticle de suc Innocent (mere şi portocale, cu sau fără bucăţi) care costau £1.80 pentru 900ml atunci când s-au lansat. Acum era o promoţie pentru 99p pentru aceeaşi sticlă aşa că am luat, efectiv, două la preţ de una.

Totuşi nu pot să nu mă gândesc că sticla asta nouă care a înlocuit PET-ul vechi are cu 100ml mai puţin suc şi costă la fel de mult. Pe lângă costurile de producţie asociate, am aceeaşi problemă cu conservele de chestii. De exemplu o conservă de boabe de năut costă cam 50p pentru 410-420 de grame. Un mini-PET cu acelaşi produs costă 65p pentru 390 de grame, deci cu vreo 30 de grade mai puţin. Sper că de când tot aberez pe tema publicitate şi alte lucruri pe-aici pe blog e oarecum evident că nu atârn în alea 30 de grame în plus sau minus sau 10-15p în marea schemă a lucrurilor. E vorba doar de principiu. Mai puţin produs costă mai mult şi pentru mulţi chestia asta vine pe nesimţite, mai puţin cei care chiar se agaţă de alea 10-20 de grame. Se întâmplă şi cu detergenţi şi roşii dar nu ştiu câţi s-au prins până acum.

Oricum, că tot vorbeam de sticle, iată şi spatele:


de către

Comentarii

Un răspuns la „preţ mai mare, ambalaj mai mic”
  1. Si eu am avut aceeasi nemultumire cand am vazut de exemplu ca sticla de ulei la litru costa mai mult decat daca cumperi o buletca de la aceeasi firma cu 5 litri de ulei. Adica nu ar fi logic sa-ti dea 5 litri cu o oarecare reducere? Pentru ca iei mai mult si pentru ca macar au scutit pretul celorlalte patru sticle de litru. Ca oricum pet-urile astea se umfla din aceeasi fiola de plastic. Ca o baga in forma de litru sau de 5 litri, tot dracul ala e.
    Nice owl anyway:)