Ganduri restante de la opencoffee

Am reusit sa ajung la 2 opencoffee in decurs de doua saptamani, o adevarata performanta considerand ca de fiecare data nu invat ca la Piata Victoriei e mereu un dop in trafic si ajung sa intarzii in loc sa iau metroul. Daca la primul a vorbit Cristi despre microjobs.ro, la al doilea cred ca am macelarit cu totii ideea cuiva de a avea un site pentru concursuri (konkurs.ro). Ideea era sa ofere concursuri relevante, care ajuta brand recall si alte chestii de genul, doar ca noi ne-am luat de faptul ca nu exista instrumente de masurare (cine, de ce participa si ce face) si de neajunsurile de genul competitie (infopromotii sau ceva in genul) si faptul ca si contextul e important.

S-a zis ca vezi doamne nu ar trebui sa existe agregatoare de concursuri, ca poate exista oameni care doar asta fac, stau toata ziua pe net si cauta concursuri si promotii si evident ei vor fi primii sa castige; adevarul este ca se niveleaza totul dupa o vreme, exista acum site-uri de cupoane, concursuri si promotii cate vrei si lumea deja a invatat ce si unde sa caute si nicio persoana normala nu va sta zi de zi sa caute promotii. Saptamanal poate dar dupa o vreme devine plictisitor. Cel mult se vor gasi cativa de fiecare data sa profite de aspectul asta functional de a avea o lista mare cu concursuri la care se pot inscrie dar sansele o sa scada de la concurs la concurs (asumand bineinteles ca site-ul creste).

Plus ca mie chestia cu contextul mi se pare mai interesanta. Daca in viata de zi cu zi recunoastem momentele publicitare ca momente in care ‘vine un nenea si vrea sa imi vanda ceva’, avem exact motivul pentru care multi oameni se duc sa-si faca ceai, mancare, merg la toaleta, rasfoiesc o revista, fac cu totul altceva. Pentru ca publicitatea intrerupe o activitate voluntara. Online contextul in care o reclama (sau in cazul asta concurs) apare ar putea fi totul. Daca site-ul doesn’t ‘do it’ si pur si simplu nu e interesant atunci parerea mea e ca publicitatea are o valoare aproape nula. Valoarea contextului ar putea veni pur si simplu din faptul ca oamenii recunosc unele indicii ca fiind momente in care se asteapta sa li se vanda ceva; cred ca pur si simplu am fost conditionati asa. Daca filmele la cinematograf s-ar intrerupe la mijloc fara sa ni se spuna nimic, cred ca multi ar face la fel ca acasa; ar butona mobilul, s-ar duce la baie, si-ar mai lua de baut, screw the ads.

Asa ca mi se pare mai valoros sa ai intr-adevar un site de concursuri; minunat ar fi si sa stii care iti sunt ‘consumatorii’, ce varste au, de unde vin, ce fac, macar date demografice de baze daca nu si ce tipuri de concursuri prefera si cu ce e ‘engagement-ul’ mai mare, unde sa stii pentru ce vine lumea. Asa s-ar crea ceva context pentru alte lucruri mai mari si/sau urate.

Mai departe nu elaborez pentru ca sincer la un moment dat atentia mi-a fost distrasa de altceva si am pierdut sirul conversatiilor asa ca s-ar putea sa fi pierdut ceva informatii vitale sau parti din discutie 🙂 Plus ca, ce cauta oameni din publicitate la opencoffee?! Nu vom sti niciodata.

2 răspunsuri la “Ganduri restante de la opencoffee”

  1. Ideea cu „site-ul de concursuri” este dezvoltata in momentul actual in mai multe moduri.

    Site-ul pe care il mentionezi, http://www.infopromotii.ro nu este un catalog de promotii, ci un instrument util destinat amatorilor de promotii cu premii, carora le raspundem la orice intrebare, luand legatura cu organizatorii. Ii indrumam cum sa se inscrie, le redactam rezumate despre mecanism si premii astfel incat sa afle repede tot ce e de facut si ce se poate castiga, au posibilitatea de a posta comentarii, de a face sugestii pe care le aducem la cunostinta organizatorilor si revenim cu raspunsuri pentru ei.

    Mai mult decat atat, comunitatea Infopromotii voteaza anual cele mai bune promotii ale unui an intreg, iar rezultatele ultimului clasament (cel din 2008) tocmai au fost date publicitatii, iar organizatorii promotiilor au aflat care sunt preferintele participantilor. Votantii care au intuit cele mai multe raspunsuri din clasamentul final au fost recompensati cu premii insemnate, la fel ca si anul trecut.

    Mai multe detalii despre promotia care a cucerit titlul suprem de Promotia Anului 2008, despre topul pe categorii si motivatiile preferintelor publicului intr-un amplu articol publicat aici:
    http://www.infopromotii.ro/blog/index.php/2009/05/topul-promotiilor-din-2008/