Daca nu exista standarde, sa le cream macar

Pe un blog cu un nume cel putin dubios (numele e doar in link ca sa nu jignesc audienta mai sensibila) am gasit o poza cu un salam de vara Campofrio si o sectiune in el ce scoate la iveala un „soarece”. Asa cum a pornit stirea initial, audienta ar trebui sa creada ca un iesean a gasit un soarece in salamsi ca standardele in fabrica Campofrio de la Tulcea sunt la pamant. Pe masura ce stirea e replicata probabil o sa se ajunga la ‘sobolan’ in loc de soarece si toata lumea o sa se panicheze asa cum s-au panicat si de mesajul cu laptele pasteurizat de pe Yahoo acum cateva saptamani.

Pentru cei ce nu stiu povestea cu laptele, s-a lansat un zvon cum ca cifra de pe fundul cartoanelor de Tetra Pak indica numarul de repasteurizari a laptelui, minciuna bineinteles dezmintita de Tetra Pak intr-un comunicat de presa. Aici nu gasesti nimic pe fundul cartoanelor de Tetra Pak, doar schema de culori+ CMYK si altele. 

Fara nicio jena insa:

 

  • Draga Tetra Pak, site-ul pentru Romania e groaznic si inca foloseste frame-uri. Pe langa faptul ca e greu de citit, e greu de dat link la comunicatul de presa si deci de a-l trimite mai departe celor interesati.
  • Intentia e foarte buna dar a da un comunicat de presa doar pe site-ul companiei nu e la fel de laudabila. Site-ul companiei e ultimul loc in care oamenii cauta. Da un anunt in ziar, cum dau multe alte companii anunturi de multumim ca ne cumparati si ca sunteti clienti fideli. 
  • Ia-ti clientii din Romania si trage-i de maneca si roaga-i sa ajute, pentru ca pana la urma toate cartoanele de lapte sunt ambalate in Tetra Pak. Daca poza zice LaDorna, sigur si pe cei de la Dorna o sa-i intereseze. Daca zice Sol, si pe aia o sa-i intereseze la fel de tare sa isi pastreze reputatia. 
  • Trimite informatia asta unor bloggeri sau ceva. Gasesti metode!
Cam asa si pentru Campofrio. Din cate mi se sopteste, e o antireclama. Bagam ceva intr-un salam si zicem ca e soarece. Si ei nu se obosesc foarte tare din pacate. Daca nici compania nu dezminte minciuna cu salamul, cine ar trebui?
Bai oamenilor, asa nu se face publicitate. Desi e o idee onorabila pe termen scurt sa ne batem joc de competitie, pe termen lung nu facem nimic. Ideea unor standarde care sa ateste ce e acceptabil si ce nu n-ar fi rea deloc. Ar trebui sa fie o chestie universal valabila, ca publicitatea de calitate nu ii previne pe altii de la a vinde mai putin, ci a vinde considerabil mai mult decat ei pentru inceput. Nu suntem ca la scoala la proba de 50 de metri unde ii dam un branci aluia de langa noi ca sa se impiedice.
Poate e doar parerea mea dar cu mana pe inima prefer sa fac reclame sincere decat mizerii din astea.

Publicat pe

în

, , , ,

de către

Comentarii

Un răspuns la „Daca nu exista standarde, sa le cream macar”
  1. Nici eu nu am înțeles indiferența celor de la Tetrapak. Oricum, din ce am remarcat, au fost 3 „valuri” cu laptele reprocesat. Primul hoax l-am primit în decembrie anul trecut, iar ultimul acum 2 săptămâni. Au fost destui „bloggerași” care au amplificat fenomenul și au scris despre laptele reprocesat. Dar cea mai sigură metodă de răspândire a fost mailul și listele de mail.