Asa nu se mai poate

Cand am scris insemnarea aia despre licenta, probabil bausem ceva sau eram extra entuziasmata de idee, plus ca am primit niste mail-uri cu vesnica intrebare ‘ce carti sa citesc?’. Ceea ce ma bucura, as putea sa fac inca o lista dar probabil o sa le enumar dupa ce imi termin eu propria lucrare. Pentru ca trebuie sa fie totul me, me, me. 

Tot legat de licenta, mi-am dat seama de o metoda geniala de a evalua literatura disponibila, si daca va treziti in imposibilitatea de a scrie un eseu sau o prezentare – sau pur si simplu va intrebati cum sa aveti propriile idei in afara de a copia de la altii sau a fi de acord cu ei – atunci sugestia mea e sa cititi cel putin trei pareri pe aceeasi tema. Daca trebuie sa gasesc un argument sa conving pe cineva ca a citi trei carti e mai bine atunci cand faci cercetari pentru studii, eseuri sau mai stiu eu ce, pur si simplu, hm, challenge your assumptions. Nu doar pentru ca asta e filosofia TBWA cu convetion, vision si disruption, dar pentru ca unele lucruri pot aparea in alta lumina cand te uiti la ele din alt unghi. De exemplu exista istorici care neaga existenta atrocitatilor lui Hitler; cum nu vorbim despre istorie, mie imi suna a pagini intregi din istorie lipsa, lor le suna perfect normal. Din moment ce nu-mi vreau blogul tainted by evil searches, va las sa descoperiti singuri.

In fine, chestia cu trei carti functioneaza in felul urmator: primesti un subiect, sa zicem care ar trebui sa fie definitia publicitatii si te uiti in trei carti. Sa zicem Yeshin – Advertising, Eliott & Percy – Brand Management si Keller – Strategic Brand Management sau ceva in genul. Fiecare are alta definitie. Unul include mass media ca mijloace de propagare a publicitatii, altul nu, unul zice ca termenul se refera doar la ceva ce poate fi cuantificat ca fiind metoda de promovare (exemplu fictiv).

 

  1. Cand ai trei idei diferite despre ce inseamna un cuvant sau o idee, le pui cap la cap (eu am scanat fiecare pagina si apoi pus toate trei definitiile una langa alta)
  2. Te uiti la cea care iti pare cea mai rezonabila si te gandesti la ce-i lipseste pentru a fi completa
  3. Iti formulezi propria interpretare care sa acopere subiectul pe care vrei sa-l tratezi;
Stiu ca pentru unii poate suna a idee de bun simt dar am facut asta cu aproape toate eseurile la care am luat peste 70% (aka a first) si se pare ca functioneaza. Ah da, si din moment ce eseul de brand management a iesit bine, o sa-l pun undeva pe net for your viewing pleasure. Dar ca toate eseurile si briefurile pe care le scriu, tind sa ma pierd usor si sa povestesc prea mult. Norocul creatiei e ca tind sa vorbesc mai mult in viata de zi cu zi decat pe hartie si apoi se pierd ei usor in idei. So it’s all good.