Acum ceva vreme aparuse o facultate din Marea Britanie (Nottingham-Trent University) care oferea un master numit Cyberpsychology, foarte interesant de altfel, pentru a te specializa in psihologia „lucrurilor din online” cum ar fi jocurile de noroc, profilurile pe site-uri de networking si alte traume ce ar putea aparea din utilizarea acestora.
“Psychology at NTU has a number of psychologists who have expertise in cyberpsychology (e.g., in the areas of online gaming and gambling, online education, health and clinical online issues, online counselling, identity and self-presentation, social-networking, online relationships and sexuality, cyber-crimes, online methodologies, artificial intelligence).”
Din pacate nu m-a pasionat sa fac psihologie sau IT ca sa pot continua asa ceva asa ca am ramas cu un fel de ‘of’ pentru ca e o chestie ce ar putea avea un viitor, poate chiar rasunator pe masura ce oamenii devin din ce in ce mai superficiali, si daca stau si ma gandesc, oamenii vor cauta tot timpul ‘experti’ care sa faca pentru ei lucruri pe care ar putea sa le faca si singuri dar nu au timp, chef, pregatire, rabdare. Pentru ca da, e mai bine sa lasi pe cineva care stie mai bine decat tine. Cum e si managementul reputatiei online! Ma face sa cred ca multa lume subestimeaza puterea brandingului in general.
Culmea e ca aceste doua subiecte ar putea sa devina din ce in ce mai cunoscute, cel putin uitandu-ma la diverse stiri din domeniul psihologiei – despre generatia nascuta dupa 1990 :
„It’s a world where everything moves fast and changes all the time, where relationships are quickly disposed at the click of a mouse, where you can delete your profile if you don’t like it, and swap an unacceptable identity in the blink of an eye for one that is more acceptable. It may be possible that young people who have no experience of a world without online societies put less value on their real world identities and can therefore be at risk in their real lives, perhaps more vulnerable to impulsive behaviour or even suicide.”
Mai tineti minte articolul acela din Esquire #4? Copiii revolutiei devin astazi adulti – nu toti astia din „generatia noua” sunt eroii despre care povestesc ei 🙂