Originally uploaded by ed100
Poza asta e dintr-o insemnare de pe Influx Insights.
Mi-a adus aminte de propriul eseu si problemele despre care vorbim cat si despre insemnarea lui Ben Terrett pe blogul Noisy Graphics: „I’m a designer, use me better„. Putem sa regandim multe lucruri pe care le folosim acum in asa fel incat sa functioneze mai bine. Putem incepe cu site-ul vodafone de exemplu care are probleme de interfata in ceea ce priveste zona MyAccount. Ma irita de fiecare data cand vreau sa-mi platesc factura sau sa fac ceva cu el.
Dar pe langa produse mai bune avem nevoie si de cumparatori mai buni. Oameni care nu iau totul de-a gata si inca mai respecta ce fac altii, fara sa-si bata joc. Se leaga un pic si de insemnarea lui Cristi care se intreaba de ce multi tineri abandoneaza pe drum ideea de a-si construi o cariera de-a lungul vietii si se multumesc cu cate sase luni intr-un job, ingrijorator de putin. Si povesteste despre faptul ca in ziua de azi nu mai e „cool” sa ai un job.
In Romania n-o fi, aici de voie sau de nevoie trebuie. Si cand trebuie, nici un job nu e rusinos. La facultate am colegi care impart pliante si colegi care lucreaza la Tesco la casa. E adevarat insa ca pentru cei mai tineri care inca vad bani venind de undeva (parinti in special) sa lucrezi cand ai mai putin de 18 ani e uncool. Si in Romania, cand multi isi bat joc de ceea ce faci sau incerci sa faci, te prefaci ca nu iti pasa ce zic dar de fapt doare al naibii de tare. Iti zici ca nu o sa te lasi influentat de oameni care nu fac nimic ei insisi dar nu reusesti tot timpul. Devine intr-adevar aiurea sa iti iei un job cand esti privit asa.
Zilele trecute am fost intr-un magazin Apple ca sa cumpar niste chestii si l-am intrebat pe un vanzator despre iPhone, daca el crede ca merita sa dai vreo 300 de lire pentru iPhone de la O2 cu un plan tarifar de nu-stiu-cate-minute pe luna. Mi-a raspuns „Da, ar fi o investitie foarte buna pentru ca stie sa faca o gramada de chestii” bla bla bla, evident incerca sa ma convinga sa cumpar unul sau sa consider un iPhone.
I-am zis ca stiu ce poate sa faca, doar l-am studiat atat si a fost mai mediatizat decat grevele din Paris tot anul, vreau doar sa stiu daca el si-ar lua unul. I-am zis ca imi pare genul de persoana care are un Mac. A mac person. Dar ca sunt gata sa pun pariu ca nu si-a cumparat un iPhone. Rade si zice „Ai dreptate, nu mi l-am luat desi m-a tentat foarte mult”. Evident ca deja pretul nu mai e un impediment daca ai fost atat de aproape de decizia de a cumpara unul.
„It’s a first generation thing, I know in less than a year there’ll be a new one out because they will have realised a lot of things they wanted to add to it„
Ar recomanda produsul, dar… ca orice produs Apple, intai trebuie sa apara o prima generatie pe care toata lumea sa o critice ca apoi sa-si segmenteze piata si sa scoata produse adecvate. Asa au aparut iPod shuffle, iPod cu photo+video si Touch.
Inainte sa plec imi zice ca e destul de ciudat ca oameni sa stea de vorba cu ei (vanzatorii), majoritatea aflandu-se acolo doar ca sa admire sau ca niste credinciosi la Mecca, fara sa cumpere ceva. Si ca e la fel de ciudat ca ii pasa cuiva despre ce crede sau ce parere are cand vine vorba de un produs pe care il vinde.
Si chiar si asa. Nu au produse multe dar au produse bune. Nu sunt perfecte dar se apropie de ce putem intelege prin „perfect”.
Comentarii
2 răspunsuri la „Mai putine produse, dar mai bune”
Wow, asta e un post tare. Se pare ca ai chef de scris lately. Keep it up 🙂
prin povestea cu vanzatorul ai demonstrat ca avem nevoie si de vanzatori mai buni, nu doar clasicii vanzatori din romania: aia care iti baga pe gat un produs sau ceilalti asa pasivi ca nici nu observa ca cineva e in magazin.