Încă una pentru categoria „observații despre muncă”.
Quora e o resursă foarte utilă în general, cu anumite limitații. De-a lungul timpului de când tot organizez cursuri, evenimente și am devenit oarecum înlocuitor de resurse umane în companie am găsit multe întrebări și răspunsuri utile pe Quora. O selecție:
- What are some things a company could do to make its culture nicer?
You can have successful teams where people hate but deeply respect each other; the opposite (love but not respect among team members) is a recipe for disaster.
(N.A.: Companiile nu sunt create să fie „prietenoase” pentru că nu operează într-o lume/într-un set de circumstanțe „prietenoase” din start. Ca regulă ușor de înțeles, ținut minte și aplicat, care s-a repetat de multe ori în ultimii cinci ani și mi-a fost confirmată – poți să fii prietenul cuiva sau șeful cuiva. Nu poți fi ambele în același timp.) - How does one manage time more effectively?
Focus on importance and suppress urgency.
(N.A.: Nu toate răspunsurile sunt utile, nu le-aș citi pe toate, unele profesează chestii gen „toate lucrurile care îți distrag atenția sunt rele” – am ajuns la concluzia că nu sunt, că nimeni nu trăiește într-o lume în care apasă un buton și nu se mai uită pe Facebook. În schimb sfatul de mai sus e mult mai util; dacă nu acorzi timp lucrurilor importante – de obicei cu consecințe importante sau dureroase – cu siguranță vei eșua) - What are telltale signs you are working at a „sinking ship” company?
(N.A.: O listă lungă și foarte utilă deja. Cine e în dubiu dacă locul de muncă e pe ducă sau nu poate să își confirme cele mai negre previziuni aici.)- Cross-functional committees are formed to solve problems that would have been solved already if the people responsible for them were any good.
- New opportunities are framed in terms of how they impact the existing legacy businesses, not how they impact the customer and the future.
- Mediocre employees are not fired since you can’t recruit better ones anyway.
- You benchmark against your direct (mediocre) peers instead of the disruptive entrants in your market.
- What common mistakes do new or inexperienced managers make?
(N.A.: Altă listă grozavă, pentru cei care nu sunt siguri dacă au un șef bun, pentru cei care sunt nemulțumiți la serviciu și nu din cauză că sunt într-o companie pe ducă, pentru cei care sunt nefericiți în general sau se simt nedreptățiți de lume, companie și altele, pentru cei care tocmai au devenit manageri și nu știu ce face un manager…prea multe categorii de enumerat) - How do I write a job offer rejection letter if I’m already hired?
(N.A.: Nu știu câți au problema asta, dar practic e o modalitate bună de a refuza o ofertă de job în mod politicos. Onestitatea e mai importantă decât copy/paste și evident cazul o să difere e la persoană la persoană dar cine vrea o formulare utilă și plăcută…citiți mai departe). - What are good ways to handle a situation when you say „Good morning” and your boss doesn’t reply?
There is, in my opinion, only one way to handle this. What you do is this: Today you say ‘Good Morning’ and he doesn’t reply. You smile and move on. Tomorrow, you say ‘Good Morning’ again. His lack of reply is ‘his’ thing, not yours.
(N.A.: Exact – chiar dacă cineva nu răspunde, nu înseamnă că nu a observat sau auzit. Și dacă te oprești din salutat, tot o să observe. Cel mai simplu: nu a murit nimeni dând bună ziua)
Comentarii
Un răspuns la „Întrebări despre muncă, Quora răspunde”
[…] Am văzut șefi care dau afară angajați pentru că nu sunt dispuși să își distrugă rămășițele unei vieți personale stând până seara târziu sau lucrând în weekend. E o prostie – vei înlocui niște oameni care știu că o viață interesantă și odihnită în afara serviciului e mai valoroasă. Îi vei înlocui cu niște juniori care o să se bucure de un salariu de nimic dar nu au experiență sau pricepere. O să se sature și ei după câteva luni când văd că li se tot cere, dar nu li se dă mai nimic și nici nu învață ceva util. Mai merită schimbul? Tema de gândire numărul doi. Vezi „întrebări despre muncă, Quora răspunde”. […]