Săptămâna trecută întrebam de cursuri de publicitate din România și am reușit să strâng o listă destul de interesantă de cursuri oferite, conținut, durată și structură și mai ales preț. Dacă se mai schimbă o să mai adaug pe măsură ce primesc sugestii, dar m-am lămurit temporar.
Contextul întrebării e că am decis să fac ceva mai neobișnuit în cadrul companiei în care lucrez: un curs de strategie de două zile pentru cei cu între un an și trei de experiență în strategie.
Problema noastră e că nu reușim să recrutăm persoane interesante, sau mai degrabă avem prea multe interviuri dar nimeni până acum nu s-a încadrat în tiparul pe care îl căutam.
Pe de o parte e la nivel de industrie: publicitatea se schimbă pentru vechiul model începe să se destrame ușor dar sigur – dovada e în achizițiile făcute de rețelele globale în anul trecut (WPP și AKQA ca un exemplu, până și Conde Nast are agenție acum). Altă conversație pentru altă ocazie.
Pe de altă parte e și la nivel de individ. De multe ori nu există un „manual”, oamenii care o practică au împrumutat din stânga și din dreapta, din agenții prin care au fost, clienți pentru care au lucrat, bloguri citeite și așa mai departe. Ultimul „manual” de planning a apărut acum mult prea multă vreme și e greu să știi care a fost cauza succesului când ești la început de carieră.
Am reușit să finalizez structura lui, ceea ce mă bucură. Am fost la suficiente cursuri, am citit despre multe altele și am văzut efectele altora asupra celor din jur iar reacția e aceeași: te inspiră, ți se par interesante, ai senzația că ai învățat mult dar pleci cu mai nimic – și nu îți dai seama decât a doua zi sau atunci când cineva te întreabă dacă a meritat.
Pe 21 și 22 februarie o să aibă loc, ceea ce mă sperie și mă și bucură în același timp. Costă £240 pentru cei care au joburi și a fost cu preselecție pentru studenți ca început, ceea ce nu garantează decât un spațiu în Londra și mâncarea – toți cei cu care am vorbit să vină să ajute o fac degeaba pentru că au fost de acord cu noi în privința cursurilor din industrie. Sunt nașpa, scumpe și cei care au cea mai mare nevoie nu au acces.
Îl anunțasem mai devreme dar a dispărut atunci când blogul a picat pentru ceva vreme. Săptămâna viitoare mă întâlnesc cu vreo 20 de oameni din cei 30 care o să vină la curs și Russell, în speranța că o să le placă ce am pregătit.
Exciting 🙂
Comentarii
Un răspuns la „Cum văd eu un curs despre strategie”
[…] despre muncă pentru că am semnat un contract de confidențialitate, dar când vine vorba de cursul de strategie pe care îl organizez e cu totul altă […]