Cursuri de publicitate în România

Pliante publicitare

Mă interesează foarte mult să aflu mai mult despre cursuri de publicitate în România: ce au oamenii la dispoziție, cât costă, cât durează, ce se învață și ce părere au cei care au fost despre cursuri în sine. Zic România dar cred că mai degrabă înseamnă „București”, în ciuda faptului că există agenții de publicitate și companii în afara orașului.

Mă interesează cursurile care se adresează oricărei categorii de vârstă.

Pe de o parte sunt cei care au vreo 16-18 ani și se gândesc (sau sunt pisați să se gândească) la un plan de viitor. Nu știi cum e în publicitate, dar ai vrea să afli fără să trebuiască să faci un internship sau stagiatură sau ce-o fi (deși e o idee bună). Pe de altă parte sunt cei care sunt momentan la facultate sau poate chiar au terminat și vor să găsească un job în publicitate, dar ceva îi impiedică: nu au studiat comunicare, marketing, media, relații publice (și nu e o tragedie) sau au studiat dar nu au găsit nimic în domeniu.

Vreau să știu cine oferă cursuri. Am descoperit până acum

  • Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), dar pentru a avea acces la cursuri trebuie să fii „membru corporativ”, adică să fii deja angajat într-o agenție. Au organizat niște cursuri în Iunie 2012. Nu am văzut o vârstă minimă pentru a participa. Subiectele au inclus: Cum se câștigă new business în publicitate; ce înseamnă creativitatea în afaceri, construcția unei strategii de comunicare solide în contextul creșterii numărului canalelor media, vânzarea produsului creativ și tehnici de dezvoltare a gândirii creative. Cât costă? — 90 euro pentru membri, 130 euro non-membri și 90 euro pentru studenți.
  • Tot UAPR a organizat un curs pentru „European Advertising Certificate” oferit de Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare în parteneriat cu IPA (Institute of Practitioners in Advertising). Deși spune că peste 20% din practicanții de publicitate din Marea Britanie l-au luat, nu știu pe nimeni care să se laude cu el – structura pare similară cu ceea ce noi numim IPA Foundation Certificate. Cursul se poate accesa online, dar necesită prezența la examen. Încă se fac înscrieri pentru Febuarie 2013Cât costă? — 220 de euro pentru examen.
  • Doru Panaitescu organizează cursuri despre publicitate online (Marketeer), tematica fiind în jurul bannerelor și campaniilor pe internet. Pare bine structurat și e printre puținele legate de piața online pe care le-am văzut. Cât costă?395 de euro
  • Școala ADC oferă unul din cele mai atrăgătoare cursuri de publicitate tradițională doar uitându-mă la tutori. Cursul durează 12 săptămâni, dacă ești admis la concursul organizat și e deja la a cincea ediție: 50 de studenți au început un curs în Ianuarie 2013. Vârsta minimă e 18 ani. Cât costă? — 500 de euro dacă ești admis la concurs. 
  • Eurocor pare să ofere un mic curs despre publicitate, dar mă îndoiesc de calitatea lui pentru cei care vor o carieră în industrie. Pare mai degrabă o modalitate de a familiariza oamenii care poate dețin o mică afacere și nu știu nimic despre publicitate, dar vor să învețe. Cât costă? — Prețul și durata sunt necunoscute. 
  • Teach-Me (Advice) – școala de publicitate gratuită dedicată stundeților. Sunt  29 de studenți, 10 zile și 17 workshop-uri despre proces și tot ce înseamnă publicitatea. Înscrierile se fac până pe 6 Martie! Cât costă? Gratuit
  • Think Strategy (Advice) – similar, Think Strategy e o școală gratuită de strategie pentru studenţi. Durează două săptămâni și sunt 23 de locuri pentru cei pasionați de strategie, cu vorbitori din publicitatea românească. Cât costă? Gratuit
  • Creativity Blueprints (Advice) – și al treilea eveniment marca Advice, e o școală dedicată celor care vor să lucreze în creație. La fel de gratuit, dacă reușești să treci de testul formularului. Cât costă? Gratuit
  • Scoala IAA (International Advertising Association) are patru module, dar unul din ele se adresează juniorilor în mod deosebit. Conținutul e despre „bazele marketingului şi ale comunicării, dă posibilitatea studenţilor să solicite şi să interpreteze cercetări de piaţă de orice fel, să construiască şi să bugeteze planuri de marketing şi de comunicare, să evalueze strategii şi să şi sustină punctele de vedere în faţa audienţelor.” Cât costă? €1,500 (Membri IAA sau aspiranți calificați în programul IAA Young Professionals), €2,000 (alte companii/persoane fizice) + 100 RON și TVA pentru evaluarea unui dosar. 

 

13 thoughts on “Cursuri de publicitate în România”

  1. Din câte știu EACA e valabil doar pentru cei care lucrează în agenții. Nu știu dacă pot să participe la cursuri și cei care nu lucrează în agenții dar vor o carieră în advertising.

  2. Bine de stiut. Cam asa e si aici pentru ca IPA Foundation Certificate necesita ca persoana sa fie membra IPA (automat pentru agentiile mari). Multumesc!

  3. ... – scoala de publicitate, acces gratuit, proces de selectie (martie).
    ... – a avut loc deja editia din anul acesta.
    ... – scoala de strategie in publicitate, acces gratuit, proces de selectie.
    ... – scoala de creatie in publicitate, acces gratuit, proces de selectie.

    Pentru cele de mai sus vei afla perioada de desfasurare de pe pagina de FB, Advice: ...

  4. ...
    bonus: ...
    Acces pe baza de test.
    In 2010 am angajat un jr. planner (minunat) de la ei iar in 2012 am tinut o prezentare in cadrul modulului de strategie. Nota 10 de la mine.

    ...
    Acces pe baza de formular si CV (cred).
    Am tinut o prezentare in 2012 dar habar n-am daca le-a folosit (cursantii trebuiau sa rezolve un brief care la mine n-a ajuns :D)

    ...
    E de fapt o serie de conferinte. Am vorbit acolo in 2009. “Haos organizat.”

  5. ... Nu e chiar o scoala, e un program intensiv de 5 zile de training, doar poate se incadreaza. Gratuit. Anul trecut au fost primele doua editii, anul asta o sa fie tot doua, din cate am inteles. Sint toate informatiile pe site, ca sa nu zic eu doar jumatati de detalii 🙂

Comments are closed.