Zilele trecute m-am trezit într-o întâlnire în care cineva m-a întrebat de cât timp lucrez în cadrul London Strategy Unit. Fix de un an de zile e răspunsul care mă face să îmi aduc aminte interviul care a avut loc fix de ziua mea pe 25 mai 2012. A fost un interviu grozav, în sensul că ne-am înțeles din prima și lucrurile au decurs așa cum orice persoană în căutare de job nou ar vrea.
Am început prin a ne defini ca un fel de partener de strategie de brand extern – nu ne plăcea să fim în agenții care considerau că răspunsul la orice problemă e ceva ce agenția trebuia sau vroia să producă. Dacă aveai departament de producție, răspunsul ar fi fost o reclamă de 30 sau 60 de secunde; dacă aveai departament digital sau social sau ce-o mai fi, răspunsul ar fi fost o campanie prin social media.
Pe măsură ce ne-am dezvoltat, ne-am dat seama că a schimba un brand, în esență, ne limitează. Companiile aveau probleme mult mai mari și mai complexe, iar brandul e o mică parte. Ne-am dat seama că ne place să ne implicăm în proiecte de management, de proceduri interne, de vânzări, finanțe sau logistică și nu știam cum să exprimăm ce ne place. Părea ciudat să spunem că suntem o companie de consultanță pentru că nu ne plac „giganții” gen Deloitte, BCG, Bain, Accenture, șamd. Deși cu asta ne ocupăm, exista o oarecare disonanță. La un an de la înființare, ne-am dat seama ce e: toți giganții fuseseră înființați prin secolul 19 sau început de secol 20. Companiile nu mai operează așa cum operau acum douăzeci de ani, darămite după un model și mai învechit.
La un an de la înființare avem o modalitate de a descrie ce facem. Cum zice Russell, „you’re just talking. Talking, „la-la-la-la”, like this is business as usual. It’s not.”
Pare ciudat să spun că am tranziționat de la a fi într-o agenție la a fi într-o consultanță de management dar din punct de vedere al carierei probabil în direcția asta s-ar fi îndreptat lucrurile. Pare greu de crezut că tocmai am lucrat cu un partid și le-am explicat ce i-ar ajuta să convingă oamenii să voteze cu ei – nu din punct de vedere al reclamelor și campaniilor, dar al schimbărilor structurale de care au nevoie.
Pare cel mai ciudat că anul ăsta o să deschidem un birou în Hong Kong. Și că dacă totul decurge bine, o să lucrez și prin Hong Kong și Singapore.
Când am pus poza cu tortul, îmi părea greu de crezut că am 24 de ani. Parcă ieri aveam 16-17 și dădeam examene și oameni îmi spuneau că o să fie nașpa în Marea Britanie și că n-o să îmi iasă. De parcă știau ei ce vreau eu să fac cu viața mea 🙂
Comentarii
3 răspunsuri la „Niște schimbări interesante”
Imi place cand citesc povestile de succes ale tinerilor de aceeasi varsta cu mine, care desi au intampinat destule bariere psihologice, ridicate de catre cei din jur in mare parte, si-au mentinut visul si au continuat pe drumul lor, in felul lor pana au reusit.
„Parcă ieri aveam 16-17 și dădeam examene și oameni îmi spuneau că o să fie nașpa în Marea Britanie și că n-o să îmi iasă. De parcă știau ei ce vreau eu să fac cu viața mea. ”
🙂
the power of…. believe in you 🙂 multa bafta !
You go girl!