Pe masura ce trece timpul si mai primim lucruri noi si interesante de facut, ma tot gandesc la cum o sa fim de fapt evaluati pentru tot ce facem.
Pentru ca ultimele trei lucruri pe care le-am avut de facut au fost trei rapoarte despre situatia in piata de a) carti si rechizite b) turism si turism online si nu in ultimul rand c) fotografii, developari si aplicatii de iPhone pentru editat pozele. De ce nu are rost sa explic…evident au o finalitate si reprezinta cam 30% din nota finala fiecare raport minune.
Fiecare raport ar trebui sa aiba cel putin 5 pagini si bineinteles nu intotdeauna functioneaza regula ‘less is more’ . Asa ca ma rog, am senzatia ca am devenit fabrica de rapoarte srl.
Cele mai curioase sunt rapoartele de management strategic: stau la coada la cumparaturi si ma gandesc pe ce o sa primesc nota, daca nu pe o evaluare subiectiva a deciziilor pe care le-am sugerat. In esenta ei zic ca exista o solutie care sa multumeasca pe toata lumea si sa se adapteze la o matrice sau un model teoretic, doar ca mai nimic nu se mai preteaza la un model din anii 70, 80 sau chiar 90. In esenta, din cauza ca lucruri care n-ar trebui sa mearga inca merg si pentru ca cele pe care le-am vrea noi pot sau nu sa nu mearga in functie de factori care nu incap in matrici si grafice cu X si Y. Daca eu zic ca vreau sa vina mai multi oameni in magazin, poate o zic degeaba in ziua in care lumea se uita in vitrine si magazine si cumpara de pe net de unde e mai ieftin.
Pana la urma, o gramada de subiectivitate. Daca imi place sau nu gandirea ta in functie de ce am invatat eu, nu de ce e in piata.
Si-atunci? Sa-mi pun puloverul din anii 80, colantii, ochelarii cu rama si sa scot legwarmers si parul cret la inaintare & party like it’s 85?