Clio Cosmo

 

Exista spre marea mea surprindere o editie speciala de Renault Clio – spotul a aparut pe strategic.ro si printre alte lucruri,  nu-mi dau seama de ce dar productia imi da senzatia de deja vu! Stilul, decorurile, atmosfera, ceva imi spune ca am mai vazut asta undeva dar nu-mi dau seama unde. Sau cu ce imi seamana.

Ma intriga insa ideea de „mhm, doar pentru fete?!” din finalul spotului pentru cei ce s-au uitat pana la capat. Barbati crossdressing dar am o mare dilema in legatura cu MVO de la sfarsit. Rochiile, tocurile si rimelul si in general ce fac ei pe-acolo nu te face sa te gandesti decat la „astia vroiau sa vada cum e”, si nu iti da senzatia ca barbatii ar fi oarecum gelosi pe femei ca tocurile si rochiile sunt ceva la modul…„da’ ce, doar ele au voie?”. Cred in sinea mea ca niciun barbat nu isi doreste sa devina brusc femeie peste noapte, nici macar din curiozitate. Dar se intreaba cum ar fi, de unde si tocurile si rimelul.

De fapt, parerea mea neavizata de non-barbat e ca ei nu se intreaba neaparat cum ar fi sa poarte tocuri; de fapt toti cei pe care i-am intrebat au zis ca daca s-ar trezi femei, s-ar intreba cum e sa ai sani. Curiozitatea arzatoare este alta se pare, decat tocuri si rimel. Cum sigur cunoastem barbati care se dau cu rimel, banuiala mea e ca multi sunt atrasi de ideea de feminitate pentru ca in postura de femeie, ai mult mai multe instrumente si servicii la dispozitie care contribuie la frumusetea ta per total – ca sa nu zic ca te ajuta sa fii frumoasa. Pe langa subiect, ce am observat aici este ca multe saloane acum trebuie sa ofere aceleasi tratamente si pentru barbati, adica sa poata oricine sa intre si sa ceara un pensat fara sa fie un lucru ciudat. Sa ti se faca implanturi de colagen in buze si daca esti barbat. In principiu pentru ca se practica foarte mult ideea de neutralitate a genurilor si nimeni nu vrea sa fie refuzat pe motiv ca nu e femeie sau ca „nu se face”. In Romania si-ar face cruce si ar scuipa de trei ori in san probabil 🙂

Ceva din spot ma face sa nu-mi placa insa. Imi place prima scena, in care avem un tip singur, plimbandu-se prin casa cu tocuri. Imi place si gestul din ultima, in care isi aude nevasta venind si ascunde grabit peruca si hartia pe care o tinea in mana, dar mai departe pare oarecum artificial. Ea nu e foarte surprinsa. A doua in schimb, cu rimelul in masina, nu pare la fel de reala – femeile se dau cu rimel cand stau la stop, nu doar cand sunt in parcari goale, pe intuneric. Pentru senzatii extreme, ideea de a te opri intr-o intersectie semi-goala si de a vedea o masina venind in dreapta si doi tipi uitandu-se la tine ar fi fost mai interesanta probabil. 

Revenind la ideea initiala – voice over se contrazice cu ce fac baietii in spot. Cand barbatii se imbraca in haine de femei, nu e ca sa demonstreze ca doar femeile pot (sau au voie), e doar o curiozitate – cel putin in viziunea mea. „Doar pentru fete?” denota ceva ce ei s-ar incapatana sa faca in fiecare zi doar ca sa demonstreze ca nu e numai pentru fete. Si se leaga bine cu masina. Spotul in schimb genereaza confuzie pentru mine 🙂


Publicat pe

în

, ,

de către

Comentarii

3 răspunsuri la „Clio Cosmo”
  1. Sebastiano

    E cam spotul asta Yorkie, in oglinda:
    http://www.youtube.com/watch?v=QcjlzSod0CE

    Dar destul de confusing, I agree. Si directia creativa e cam la indemana, mai pe SIT, asa. Atat de misto incat, chiar daca e doar pentru fete, ai face orice sa-l conduci.

  2. Nu pot să cred că ai luat în serios toată treaba, nu pot să cred că am stat să citesc şi să mai comentez pe deasupra. hmmmm

  3. cred ca tipul se imbraca in femeie ca sa-si poata lua Clio Cosmo. care se da doar la fete. nu?