Partea a doua, si aici imi pare rau ca nu exista o reteta a succesului; din nou – sunt instrumente de care ma folosesc si poate ca exista si altele dar cu astea sunt cea mai fericita:
-
http://google.com/trends – Google trends, minunat in multe feluri. Obama vs. McCain sau pentru corelatii, raceala si luna decembrie.
-
http://www.trendpedia.com/ – Trendpedia face cam acelasi lucru si arata ca o combinatie de Google Trends cu Technorati. Plus ca la fiecare comparatie de doi termeni iti da si un pie chart.
-
http://blogpulse.com/trend – Blogpulse tine de Nielsen BuzzMetrics si urmareste bloguri din ultimele sase luni (suficient pentru o campanie zic eu). De exemplu uitandu-ma la Cadbury as putea sa ghicesc cand si-au lansat reclamele..
-
http://buzz.omgili.com/graphs.html Omigili e o chestie destul de precisa si foarte usor de personalizat cu diverse grafice, culori si poate urmari pana la 5 termeni deodata, ceea ce nu e rau deloc. Are si optiunea de embed pentru cei care vor sa duca dragostea pana la extrem si sa puna graficul pe blog. Singura problema e ca nu masoara decat rezultate din ultima luna.
-
http://ekstreme.com/buzz – Ekstreme cauta in Technorati Blog Popularity, Google Trends, Delicious, insemnari cu un cuvant cheie sau cu un anume tag.
Si ca bonus, un instrument pentru twitter pe care l-am uitat ieri: http://tweetrush.com/ masoara cate update-uri au existat intr-o zi, la ce ora si alte balarii in genul 🙂