Manafu organizeaza un eveniment pe 27 Martie la Marriott in care se discuta despre o gramada de chestii legate de social media. Isi propune ca la sfarsitul zilei participantii sa poata gandi o campanie, sa o implementeze si evalueze – ceea ce ne duce la discutia despre cum masuram social media.
Sunt de parere ca instrumentele pe care le avem la dispozitie nu sunt suficiente pentru a “masura” in mod eficient “social media”. Nu ii spuneti media sociala ca va dau foc, btw. Cum masuram conversatiile si alte chestii in principiu? Si cum oferim clientilor engagement metrics pe care sa le poata cumpara? Problema despre care se discuta foarte mult acum este ca poate avem reach dar nu stim daca avem depth, dupa cum ziceam. Nu stim daca exista profunzime. Vorbim de ‘user generated content’ dar si identitatea unei persoane pe net e tot user generated content. Pe aia cum o masuram? Avem date empirice din ce in ce mai putine pentru ca avem diverse feluri de interactiune si diverse feluri de participanti.
So, multa lume discuta despre twitter asa ca o sa aleg cateva instrumente de ‘masurare’ a twitter existente. Nu-mi propun sa intru in detalii sau sa fac cine stie ce analiza/filosofie dar sunt cateva din instrumentele pe care le folosesc si eu:
-
http://search.twitter.com/ – Cel mai evident loc de pornire, de curand cumparat in mod oficial de twitter. Cautare dupa hashtags, cateva trenduri din ultimele ore and so and so on.
-
http://www.twitstat.com/cloud.html – un cloud cu cele mai populare cuvinte de pe twitter din ultimele 500 de update-uri
-
http://tweetscan.com/ care functioneaza cam pe acelasi principiu, doar ca ofera alerte pe email pentru cei preocupati
-
http://twitturly.com/ care sufera o mica schimbare momentan dar din nou, masoara lucrurile despre care vorbesc oamenii pe twitter
-
http://hashtags.org/ e o colectie de hashtags (#########) ce pot fi atasate unor cuvinte cheie, cum ar fi #sxsw ca tot e la moda.
-
http://tweetbeep.com/ care trimite si el alerte pe email, se descrie singur ca ‘Google alerts, but for twitter’
-
http://twitrratr.com/ e un instrument bun pentru a vedea reactii pozitive/negative sau chiar neutre vizavi de un anumit subiect
-
http://www.tweetmeme.com/ numara cate update-uri exista legate de un anumit subiect
-
http://www.twitscoop.com/ cauta subiecte populare si are si grafice pentru ultimele ore
-
http://www.twilert.com/ trimite alerte pe email, necesita inregistrare
Comentarii
Un răspuns la „Instrumente de masurare – Twitter”
O sa ma uit sa vad daca imi lipseste ceva…. Mersi.
Ideea e ca trebuie sa cautam acele instrumente sau acel ceva la care sa ne raportam actiunile.
Prea multe lucruri se fac la noi dupa trafic.ro sau sati!