Controversa Whopper Virgins

CP+B e o agentie de publicitate pe numele complet Crispin, Porter and Bogusky. Acum ceva vreme circula un zvon despre Alex Bogusky ca ar cere departamentului de creatie sa aiba gata comunicatul de presa si nu storyboard-urile. Nu stim daca zvonul asta e adevarat dar stim asta:

„We go into every project thinking: Is it an idea that the press – and not necessarily the advertising press – will write about? If it’s not, then maybe it’s not such a good idea.”

Video #1 despre niste tarani Romani.

 

Video #2 despre niste tarani Tailandezi.

Daca v-ati enervat si aveti senzatia ca e o prostie, probabil aveti dreptate. La fel de multa dreptate ca atunci cand ziceti ca e genial executata. In cateva randuri o sa explic de ce eu cred ca CP+B sunt idioti,  in special pentru ca nu sunt in targetul lor, anume barbati intre 20-34 de ani (si stiu ca nu are rost in principiu dar pana la urma critica de publicitate e ca…pissing in an ocean of piss):

  • Daca nu stii sa pui cool si controversa in aceeasi fraza inseamna ca trebuie sa asculti ceva mai mult Simian Mobile Disco si sa practici meditatia zen.
  • Daca locuiesti in Marea Britanie, franciza de aici are in target femeile si mamele in principiu, cel putin le avea in Iunie 2008 dupa cum zice un comunicat de presa. Daca tot zice acolo ca 90% din restaurante opereaza in sistem de franciza, cine dicteaza stilul executional si tone of voice-ul campaniilor la nivel global?

„The premise behind the push sparked a backlash among nutritionists, anthropologists and parents, with critics claiming Burger King is exploiting poverty-stricken regions for marketing.” FAIL

„We thought they came here to help us, not mock us. We haven’t got anything here. We haven’t got running water. We can’t even bathe,” a local said. „We are poor people, but we are still people.”

  • Daca stai si mai prost cu istoria, tine-ti gura si mai mult si mai bine.

 „A strange phenomenon of collective psychology was the strong and enduring belief that the West and above all the USA would pull Romania from beneath the Soviet boot. ‘Vin americanii’ was an expression that summarized a political attitude but also a state of mind. These resisted all proof of disinterest in Western capitals toward the countries left behind the ‘Iron Curtain’ and only after the crushing of the Hungarian revolution by the Red Army in 1956, beneath the passive gaze of the West, did Eastern Europeans, among them Romanians, begin to abandon their hopes and face reality”. People turned to different ways of coping: flight, or the hope of flight; mental escape (Western music, yoga, bridge); and adopting Western lifestyles, to the extent this was possible.”

  • As vrea sa rad si eu la fel ca ‘super fanii’ carora li se adreseaza reclama, singurul segment pe care nu l-au alienat atunci cand cineva in Romania sau vreun roman de prin state o sa faca o parodie intitulata ‘Geography Virgins’ in care aleg un stat american in mod aleatoriu si ii intreaba pe cei ce par a fi ‘super fani’ daca au auzit vreodata de Romania si nu de Budapesta. Pentru ca din aceeasi perspectiva ca a lor, nu ar fi „cultural insensitivity” sa spunem ca oamenii din Statele Unite, undeva pe dreapta habar n-au geografie, sa zicem.

Singura chestie pe care am putea sa o laudam este faptul ca CP+B sunt suficient de inteligenti sa stie ce ii enerveaza pe oameni si sa aleaga probabil singurele tari din lume care au imbratisat cu mult drag aceasta initiativa. Altfel, CP+B a scazut in ochii mei ca agentie, a devenit exact ce era McDonald’s acum cativa ani, in vreme ce McDonald’s deschide in mod subtil Quarter Pounder pentru ca au invatat ceva despre public. Spre deosebire de astia.

Un răspuns la “Controversa Whopper Virgins”

  1. sper ca nu ai inteles ca as fi fan! ma simt cu musca pe caciula 🙂 imi face doar placere sa cred ca ar trebui sa avem – cel putin pe plaiurile mioritice, alte subiecte care sa ne agite. desigur, ce ai zis e corect. oh, and thank you for reminding me! ascult we are your friends (vs justice)