Planning Begins at 40 – Jon Steel vorbeste

Pe canalul Vimeo al agentiei JWT se gasesc de vreo cateva zile o serie de filmulete cu prezentarile (respectiv discursurile) de la Planning Begins at 40, un eveniment (evident) marca JWT.

Dupa 40 de ani de planning era momentul sa se discute despre viitorul acestei meserii si al oamenilor care o practica.


Jon Steel: Planning at 40: Solving the wrong problems from JWT on Vimeo.

John Steel este autorul ‘Truth, Lies, and Advertising: The Art of Account Planning’ daca nu stiti de unde sa-l luati. Vorbeste despre cum se celebreaza patruzeci de ani de planning si nu de planneri, cum planning inseamna sa faci ceea ce trebuie si e corect din punct de vedere moral dar in acelasi timp subliniaza problemele din ziua de azi: plannerilor li se cere de foarte multe ori sa dea solutiile corecte pentru problemele gresite. Spune ca ar trebui sa ne revoltam impotriva plannerilor care sunt pusi doar ca sa ‘arate cool’ si sa o arda aiurea cu departamentul de creatie, dat fiind faptul ca au disparut rigorile meseriei din trecut. Ar trebui sa fim furiosi din cauza unei lipse de interes general in ceea ce inseamna planning si a ideilor ‘pe termen scurt.’

Si are dreptate din foarte multe puncte de vedere. Intr-o perioada in care s-a intrat in recesiune, foarte multi nu considera planning-ul ca fiind un domeniu care sa fructifice investitiile facute in el. Ci mai degraba ceva ce poate fi masurat asa cum trebuie! Nu ca planningul, domne’, ca nu exista o metodologie verificata care sa masoare efectul acestei idei.