Here’s a concept. Probabil ati aflat sau auzit de ce se întâmpla cu berea Bergenbier si Stejar, cum Bergenbier a facut un ‘claim’ pentru ziua barbatului pe 5 mai si ideea de ‘bere a barbatilor din România’ iar Stejar a venit cu o continuare la asta (cititi pe la Stefan si Razvan si tot asa).
Ideea de ‘follow the follower’ e o noua duda ce are ca scop competitia creativa, doar ca la modul ‘disconcerting’ cum ar zice englezii. The follower face ce faci tu pentru ca se asteapta ca ideea ta sa fie buna. Suna bine, arata bine, e excelent, înseamna ca trebuie sau putem sa facem si noi la fel. În momentul în care se întâmpla acelasi lucru în aceeasi piata exista o problema. Follow the follower sugereaza ca ar trebui sa faci exact ca ei pentru ca de acolo poti improviza – nu neaparat pentru ca poti, ci pentru ca ‘trebuie’. Pentru ca se presupune ca doar atunci când nu mai ai de la cine sa te inspiri vine ideea aceea.
Ar putea sa nu aiba dreptate în schimb, mie mi se pare o idee ce lasa loc pentru foarte multe executii si/sau nu stii exact cine va iesi în câstig dupa aceasta schema. Discutabil însa 🙂
Asta apropo de ce citam în cealalta însemnare:
“Paradoxal este ca in ultima vreme se reactioneaza mult mai mult la ceea ce face concurenta. Mi se pare ca daca un retailer foloseste bluetooth, celalalt instantaneu este convins ca trebuie sa foloseasca si el.” (Mugur Patrascu)
Comentarii
Un răspuns la „Follow the follower”
Cel mai usor de remarcat acest fenomen este in telefonia mobila unde ofertele sunt contracarate cu contra-oferte intr-un stil absolut ametitor… pe termen lung daca razboiul publicitar se reflecta si in oferte e profitabil pentru consumator insa ar putea fi dureros pentru unele din firmele concurente.