Dupa cum ati observat acolo sus in stanga in header e o imagine cu o cutie de Diet Coke. E Diet Coke si nu Coca Cola Light si da, au alt test, da, se simte diferenta cand bei suficient de des. Imi place Diet Coke si pentru toti cei care imi zic ca o sa mor de cancer de la indulcitor, nu, nu beau atat de des bauturi acidulate. O data pe luna, nu vreau sa mor inca.
In luna Octombrie aici s-a lansat un produs destul de interesant pozitionat. Diet Coke Plus cu antioxidanti sau vitamine, aceeasi sticla de Diet Coke cu un label verde sau portocaliu. Am intrat la Sainsbury’s si surprize, surprize:
originally uploaded by mac morrison
Coca Cola cu vitamine si antioxidanti!
Mi-a adus aminte de un articol din BusinessWeek de acum ani de zile (2006) despre o tipa pe nume Mary Minnick – CMO la Coca Cola, anuntata cu surle si trambite in state, ca ah vai, va revolutiona compania si va schimba tot ce stim despre Coca Cola. O denumeau “Queen of Pop“. Din cate imi aduc aminte tot dintr-o revista de profil, a fost data afara in suturi sau oricum intr-un mod neplacut. Pe vremea aia, articolul zicea asa:
“Minnick’s bigger ambitions, if they take hold, would utterly redefine Coca-Cola’s image as a purveyor of sugar-laden junk that you shouldn’t give your kids. Based on prototypes that BusinessWeek saw in Istanbul, look for “nutraceutical” versions of Diet Coke, or new juices designed to help women with skin care, weight management, and detoxification. In the past year, Coke has launched 18 clinical trials to test the health benefits of different new ingredients that it hopes to use in future drinks.
Imagine drinks, for example, that are fortified with vitamins or nutrients and provide women the same benefits as a facial scrub or cold cream. “
Acum sa fim foarte seriosi! Prima reactie a fost ceva de genul ‘sa mori tu’. Cand le-am vazut fix articolul asta mi-a venit in minte ca intr-un fel de film horror in care trebuie sa te duci inapoi sa vezi ceva din expozitiune ca sa ajungi la punctul culminant. Toata lumea o sa zica ‘ete da, stim ca Diet Coke e o chestie toxica, cu indulcitori, ca e o bautura acidulata si niciodata n-o sa fie buna’. Suficiente zvonuri pe net cum ca dizolva dinti si carne si rugineste metalul ca sa convinga masele de oameni isterizati ca e toxic.
Dar dupa aia mi-a picat fisa.
Cum Marea Britanie (si nu numai) e o tara a extremelor, aici se discuta foarte mult despre problema obezitatii si a anorexiei, vesnicul ‘Size 0 debate’. A fost chiar la stiri acum cateva zile un fel de talk show care a reunit o profesoara si o jurnalista de la o revista de moda intr-o discutie despre un nou proiect de lege: companiile care promoveaza produse ce te ajuta sa slabesti sau schimba in mod evident felul in care arati sunt obligate sa prezinte in scoli, tuturor copiilor mici, dovada ca nu sunt transformari reale pentru ca fete de 7 pana la 9 ani isi fac probleme in ceea ce priveste aspectul exterior. Dove Onslaught nu e doar o reclama ‘misto’ ci un adevar trist, mai ales cand intru intr-un Boots sau Superdrug si kinderi care abia imi trec de genunchi se uita cu jind la produsele cosmetice pentru adulti. Inteleg intr-o oarecare masura chestiile facute pentru copii, un blush discret pentru o roseata in obraji dar mai departe de atat nu trec. Nu merge, asta e. Nu imi place nici ideea de sclipici pentru corp in exces. Probabil ca daca as fi parinte, ar trebui sa fiu uncool inainte de a fi cool.
Diet Coke s-a asociat cu niste branduri care tipa ‘anorexie’ prin toti porii intr-un fel. L-au asociat cu TONI & GUY care e o franciza de saloane de coafura. TONI & GUY nu vand decat in locatii exclusive, insemnand saloanele lor si Boots sau Superdrug. Nu vand prin alti retaileri si tot focusul lor e pe fashionable, stylish hair. Au fost sponsorii principali la London Fashion Week. Modele. Anorexie.
Diet Coke s-a mai asociat si cu Miss Selfridge. Aici Miss Selfridge e un fel de Zara daca as putea sa compar. Zara in UK e un brand scump. Zara e pe aceeasi linie cu Esprit din Romania si Mango. Aici Mango nu e foarte bine reprezentat din moment ce vorbim de alte masuri si alte…tipuri de femei. Cele doua Cruz (Penélope si Monica) impreuna cu Milla Jovovich nu sunt foarte convingatoare, in special cand si aici la Mango masurile se opresc la 8 sau 10, echivalentul unui 38. Topshop este ‘what girls are aiming for‘ impreuna cu River Island sau Urban Outfitters. In aceeasi ordine, sunt trei magazine foarte scumpe dar care promoveaza ‘high street fashion’. Miss Selfridge e un brand mai modest, high street fashion de calitate dar la preturi accesibile si in marimi diverse. H&M si-a gasit segmentul de ‘designer inspired affordable clothing‘, avand branduri ca Roberto Cavalli „pentru toata lumea”.
Intrand in cliseul „preturi studentesti”, aici fetele practica acest sport de a nu cheltui bani pe mancare ca sa isi poata permite haine de la Miss Selfridge. Nu ca nu ar putea dar cu cat mai multe, cu atat mai bine. A nu cheltui bani pe mancare inseamna a manca ceva mai ieftin sau a te infometa. Ghiciti care e optiunea cea mai usoara. Exact, a te infometa!
Plus in ‘popular culture’ e bautura anorexicelor peste tot, nu numai in Marea Britanie. Site-ul pamflet youshouldbeanorexic.com are o lista intreaga cu lucruri ce pot inlocui mancarea:
Ice
Diet coke
Air
Smelling things
Water (bottled, only. Tap has too much sodium)
Ce a facut Coca Cola atunci? Da, au scos Coca Cola Plus cu vitamine sau antioxidanti. Costa cu 20 pence mai putin decat Coca Cola obisnuit. Un truc vechi si ieftin. Daca tot ne beau anorexicii si anorexicele (10% din cei cu probleme, fie ca e bulimie sau anorexie sunt barbati conform Eating Disorders Society) care prefera sa se infometeze decat sa dea bani pe mancare, vrem sa inlocuim Diet Coke din meniul lor cu asta, un fel de ‘alternativa sanatoasa’ (si ieftina) si scoatem Coca Cola Zero care este o bautura ‘diet’ facuta pentru barbati pentru ca a bea Diet Coke ca barbat e un pic gay. Cica zic ei, Coca Cola Zero e bautura preferata a lui Wayne Rooney. Wayne Rooney nu e foarte credibil in postura de ambasador Coca Cola Zero din pacate. Poate pentru bere da, pentru Nike da, nu pentru Cola.
Sunt curioasa ce i-au pregatit lui Diet Coke regular acum ca au lansat asta in Octombrie. Diet Coke n-a mai beneficiat de campanii sau atentie publica din Mai 2007, ceea ce e deja dubios. Imi placea pozitionarea aia pentru care inclinau in Romania, de Coca Cola Lightstyle cu urbanii si altele, ar putea foarte bine sa se asocieze cu Swatch si sa iasa ceva in loc sa dea de dracu’ sau ceea ce se va intampla aici cu orice produs sau companie care incurajeaza aceste eating disorders.
Sunt curioasa de asemenea ce parere are Stefan despre asta 🙂
Comentarii
2 răspunsuri la „Diet Coke face bine pielii”
nu le am deloc cu coca-cola, as putea spune cu mana pe inima ca beau mai mult gin decat cola, daca ar fi sa compar. chestia cu antioxidantii mi se pare luata de la nestea, lipton ice tea. ceaiurile, in special cel verde, au antioxidanti naturali, dar sa bagi asa ceva in cola cu surle si trambite mi se stupid, cum sa pretinzi ca e sanatos, cand eu una dupa ce beau un pahar pin cu cola simt ca mi se dizolva gatul pe interior si`mi iese tot gazul pe nas.
eu m-am lasat de cola, dar sunt curioasa de gustul nou pe care-l are Diet Coke.