Cei care cititi de ceva vreme v-ati lamurit ca pe-aici se perindeaza stiri din advertising si alte chestii, in viziunea mea subiectiva, anarhista si incorecta fata de multi. Motiv pentru care acesti „multi” s-au ofuscat si am primit mail-uri pe diverse teme, de la „nu va mai luati de prietena mea ca apare in spot” si alte chestiuni care sincer nu ma intereseaza si intra in categoria „leave a message so I can ignore it”.
Having that said – Ad’Or, festivalul care de asemenea a scandalizat pe multi si i-a facut fericiti pe altii. De fapt toata publicitatea asta e un loc plin de ofticati si de orgolii – cat se poate, se sta pe margine cu punga de pop corn in mana si se priveste la ce se intampla.
Adorul asta are o istorie destul de lunga si zbuciumata. Pana acum au fost 4 editii. Da’ big fish e premiul de „Agentia Anului”, premiu castigat pana acum de McCann de 2 ori si de Leo Burnett tot de doua ori. In rest, premii multe, la la bla bla
Anul asta, organizatorii le-au dat cu parul in cap unora (pe romaneste) si nu mai participa la Ad’Or anul asta. Decizia s-a luat de fapt de anul trecut, cand niste cativa au decis ca nu vor sa mai participe, ca lor nu le place ce se intampla, ca festivalul nu mai indeplineste scopul pe care l-a avut la inceput.
NextCap a luat decizia de a nu participa la AdÔÇÖOr 2005 inca din timpul desfasurarii editiei trecute a festivalului […]
Cohn&Jansen a luat, la randul ei, decizia de a nu se inscrie in festival […]
Gavrila&Asociatii nu participa la aceasta editie a lui AdÔÇÖOr […]
[…] s-au alaturat astfel protestului initiat cu trei ani in urma de Headvertising, care venea ca urmare a politicii foarte permisive a organizatorilor fata de inscrierea lucrarilor executate special pentru festival.
de aici aflam ca r?óca cea mare e din cauza creatiilor speciale pentru festival. Nu stiu, in spiritul asta al tezelor si al altor chestii eu nu m-am simtit cu musca pe caciula. Am avut teza la romana si impreuna cu teza am dat si o lucrare pe care ne-o ceruse cu ceva timp in urma, facuta special pentru teza si am luat 10, singurul din clasa. Tehnica nu e tocmai necunoscuta – oricum e asemanatoare; Bineinteles ca s-au ofticat si ceilalti si mi i-am pus in cap, dar reactia a fost – „Hai sa facem si noi ca sa luam note mari” si nu „Lasa mai bine iau 9 in teza si imi iese media”. 😉
Acum ca stim cine nu participa, ne gandim pur si simplu ca restul participa si ca cei mai de invidiat sunt Leo si McCann. De fapt Leo mai mult, ca parca prea sunt celebri. Ce-or fi zis ceilalti cand au elaborat aceasta strategie de neparticipare?
Raspunsul domnului Naumovici n-a intarziat sa apara – raspuns care a trecut prin mai multe puncte
In cei patru ani de cand exista AdÔÇÖOr, grupul celor 4 agentii a obtinut, in total, 7 premii, dupa cum urmeaza: Headvertising 4, Next/Cap 2, Cohn&Jansen 1, iar creativitatea agentiei Gavrila&Asociatii nu a fost inca recompensata de vreun premiu.
In acelasi timp, Leo Burnett Romania a luat 27 de premii, iar McCann 21, fiecare dintre aceste agentii castigand premii pentru Spotul, Printul, Campania si Agentia Anului in Romania. Iar asta cu jurii formate din reputati directori internationali de creatie.
Si in primul an nu stiu cine s-o fi grabit sa faca lucrari „de festival” mai ales ca nu stia nimeni ce amploare o sa aiba, ce o sa ajunga etc. Si cum s-a zis, dovada ar fi fost la alte festivaluri – bine bine, nu iei Ad’Or si iei un Effie, Clio, Portoroz, Cannes … sau nu! Cum e vorba „Ce-a ajuns aliotmanul sa se-mpiedice de-un ciot?”; Creativii nostri ar fi avut n alte ocazii si nu s-ar fi legat de Ad’Or. Pana la urma, tot la orgolii ajungem, ca devoratorii de publicitate sunt total neinteresati de ce premii iau agentiile – e totul in gradina la ei. Nu mai stiu pe la care prezentare n-auzise lumea de Gunn report. Deci subiectul premii, festivaluri bla bla e total neinteresant pentru marele public.
De altfel, cum zicea un prieten, prin agentiile anti Ad’Or se formeaza niste grupuri so-called elitiste, cu impresii de mari cunoscatori in ale publicitatii, talente nebanuite si martiri ai domeniului. Dovada fiind KesselKramer, eveniment inchis. Si se pica in extrema cealalta… sa fii cool e destul, sa fii prea cool devii ….
Lucrurile de care oamenii nostri ar fi avut nevoie era un FORUM. Nu comunicate de presa, nu aiureli. Ca imediat la cateva ore, a venit alt raspuns (tineti-va bine) de la aia 4.
Ne numara premiile si isi numara premiile. Deloc surprinzator, dansul iese mai bine
Eu aici nu stiu ce-ar trebui sa se numere. Oua? Printuri? Spoturi? Tot ies mai multe (de oo nu comentez)
S-a bagat si KK in discutie – cum de ei nu merg la festivaluri si totusi sunt creativi si fac oamenii coada sa lucreze cu ei. Parerea mea e ca altii, pe alte forumuri, sunt la fel de verzi de invidie ca astia scot reclame beton si ceilalti se bucura ca nu participa la festivaluri ca sa nu faca premiile pe care le iau ei sa tinda spre zero. Pana acum n-am vazut pe nimeni sa comenteze (pe-afara) de ce nu participa astia la festivaluri – multi nici nu-si doresc! Imaginati-va ce-ar fi acolo, ar deveni festivalul lui KK!
Si intrebarea mea de outsider ar fi „Da’ restul de ce nu fac „speciale pentru Ad’Or” ? ” ; Pana la urma Antoaneta habar n-are care sunt agentiile la noi (se poate face si un sondaj), habar n-are care sunt festivalele, habar n-are cine s-a inscris la ce categorie si cine a castigat. Si in plus, nici nu stie sa distinga care e „lucrarea de festival” si „lucrarea obisnuita”. Exista reclame doar, nu reclame de festival si reclame de in afara festivalului. La cate festivale sunt, care naiba nu mai e lucrare de festival? Ceva ceva tot trebuie sa ajunga pe la un festival, undeva!
Asa ca ….cine pica de ofticati? (oare)