Mai Mult Decat Penibil

Stiu ca nu sunt in Romania dar nu pot decat sa observ cat de stupida a fost incercarea Coca Cola de a lansa James Bond – Quantum of Solace in Bucuresti. Din cate am auzit si vazut pe twitter o gramada de oameni au fost invitati (printre care nihasa, Ramona Patrascanu, zoso, Dan Berte, Mihnea Miculescu, Ana Militaru, Cristi Manafu I believe)

DSC03849

Inca de pe 11 Septembrie stiam ca Coca Cola Zero se asociase cu James Bond, aproximativ o luna inainte de lansare. Cel putin aici lansarea a insemnat:

  1. Afise speciale in cinematografe rugand publicul sa fie vigilent in caz ca se incearca inregistrari folosind camere video.
  2. Sticle speciale de Coca Cola Zero care vin cu un cod pe care il poti folosi pentru a lua de pe net ceva demo la un joc cu James Bond (nu beau Coca Cola Zero, doar am observat ceva in genul :)) sau oricum acces la continut special.
  3. Multe alte promotii in magazine gen Harrods despre care am scris mai devreme.

Pe cand in Romania au vrut sa ofere o experienta unica, experienta care din pacate s-a intrerupt pe la jumatatea filmului din cauza unor probleme cu streaming-ul digital la noul Liberty Mall din Rahova. Citind in mod deosebit insemnarile marca nihasa si zoso, imi place tare mult cinismul de care da dovada nihasa – which is good in a way, daca tot e sa fie fail, sa stim de ce. Recapituland:

  • Nu au fost punctuali, invitatiile fiind pentru 8 si abia la 9 au inceput ceva chestii ‘interactive’.
  • Nu au avut garderoba improvizata desi era un eveniment VIP si nu premiera pentru presa.
  • Au avut ceva prezentatoare insipida si "interactivitatea" consta in faptul ca exista un spion intre cei prezenti – nu stiu daca spionul ala era unul din cei de pe lista de invitati sau cineva din afara. In cazul in care era un actor angajat, e semn de more fail. Pentru ca ai invitat o audienta de oameni care se cunosc intre ei, chiar de mult timp. Altfel destul de puerila inventia, mai ales ca oamenii sunt veniti sa vada filmul, nu sa auda despre Coca Cola, oricat de indreptatiti ar fi sa-si faca reclama pentru ca ei au trimis invitatiile. Reclamele enervante nu creeaza perceptii foarte vesele.

Plus, exista ceva problema cu un lucru numit "managing expectations" – i-ai intaratat pe oameni, le-ai promis o experienta VIP si te-ai tinut de glumite ca si cum ai fi la avanpremiera Harry Potter pentru copii de 6-14 ani. La varsta aia te bucuri ca esti foarte, foarte special si vezi Harry Potter inaintea colegilor de clasa si asta e important pentru ca e relevant pentru ei in termeni de ‘cool’ (sau a fost, you get the idea) pe cand James Bond cu avanpremiera cu o zi inainte de premiera oficiala in cinematografe, hm, nu la fel de mult.

Cand creezi asteptari de genul asta, "un spion printre noi" nu genereaza nimic in plus, e doar o mica prostioara care nici macar nu te pune in atmosfera filmului. Mai degraba daca plecai acasa cu ceva care sa-ti aduca aminte de asta cu mentiunea ‘With compliments from Coca-Cola’. Sau poate dupa, daca tot au facut o varza.


Publicat pe

în

, , , ,

de către