Că tot vorbeam de Pinterest și alte servicii de genul, mi s-a atras atenția că la Cristi pe blog e o conversație interesantă despre motivele pentru care twitter nu a prins în România.
Două chestii:
- Unu, am prieteni la Twitter atât în Londra cât și în San Francisco (da, probabil o să citiți). Poate n-o să fie de acord cu unele chestii, dar scuza mea e că nu lucrează fix în departamentul în care vor să recruteze: strategie. Pe de altă parte, Twitter în Londra se folosește de munca mea; au un fel de „ghid” pentru clienții care vor să folosească twitter ca platformă publicitară.
- Doi, cine n-a citit „Twitter, the startup that wouldn’t die” ar trebui să citească pentru a înțelege când și cum twitter a făcut mișcarea de la hashtag la promoted tweet ca un pic de context.
Pe lângă toate motivele enumerate de Cristi și de Dragoș mai e o chestie oarecum evidentă pe care nimeni nu a menționat-o, nu știu dacă din cauză că e prea evidentă încât se consideră de la sine înțeleasă dar să fim clari: Twitter e o rețea de socializare care beneficiază cel mai mult de accesul la internet prin telefonul mobil. Ai putea să ai twitter prin SMS, dar ca să înțelegi experiența trebuie să fii conectat cam tot timpul. Sigur (și nu mai știu care e ultima cifră) că există oameni care accesează de pe desktop și prin aplicații gen Tweetdeck etc. dar grosul trebuie să fie de pe mobil.
Conform Eurostat, în rândul celor între 16 și 24 de ani (eternul segment, pentru că oricum fiecare companie de pe planeta asta consideră că ei sunt „cheia” către a-și crește cota de piață):
Acces zilnic la rețele de socializare:
Acces zilnic la rețele de socializare prin telefon:
De ținut minte, cum mi-a trimis un prieten pe mail: „si eu mai uit uneori ca nu toata lumea e online 10+ ore pe zi ca mine. Noroc ca ma mai suna maica-mea din cand in cand si-mi aduce aminte ca abia a invatat sa foloseasca un telefon mobil acum 2 ani si de calculator nici nu se pune problema.”
Tot de ținut minte, UK folosește Twitter în mod super-avansat față de restul europei deja iar cifra e undeva în jur de 10 milioane de utilizatori. Pe lângă faptul că UK e o țară bogată unde lumea își permite abonamente cu date și „piața” e în mare parte Apple iPhone (de la 3G până la 5) plus Samsung Galaxy S4, în UK cifrele sunt și mai mari din cauza populației – 90% dintr-o bază mare e semnificativ versus. 90% dintr-o bază foarte mică (de ex. dacă în România sunt 300,000 cu vârste între 16 și 24, în UK probabil sunt 1,2 milioane).
Ca bonus, pentru cine s-a întrebat vreodată unde sunt cei mai activi utilizatori de Twitter de pe pământ – în Arabia Saudită (urmați de Turcia și Emiratele Arabe). În UK maxim 20% din populație are cont de Twitter. În Arabia Saudită cam 51% (studiu efectuat pe un eșantion de 150,000 de oameni)
Înapoi la ce zicea Cristi, o chestie interesantă pe care am observat-o lucrând pentru un partid de aici de pe la mine și făcând recenzia conturilor de twitter ale membrilor e faptul că de când nu a câștigat alegerile pentru primărie, Nicușor Dan nu a mai folosit Twitter absolut deloc. Nu e interesant în contextul Twitter, e interesant în contextul „politică” din care tocmai am ieșit. Mă întreb de ce nimeni n-a sesizat sau considerat că ar fi important să continue dacă ar vrea să mai încerce vreodată, mai ales că a avut cei mai activi sau vociferoși suporteri în social media. Mă rog. Eu una aș fi făcut ceva cu ei.
Anyway, cam asta ar fi contribuția mea la conversație. Nu mai știu cum e piața telefoniei mobile din România dar poate cineva care știe mă iluminează și pe mine (sau contrazice, oricare).
Comentarii
Un răspuns la „Twitter în România + internet prin mobil”
Probleme la adresa link-urilor pentru Cristi si Dragos. (in cazul in care nu ai modificat intre timp: apare adresa articolului tau si in continuare adresa articolului spre care vroiai sa faci trimitere)