Am o problemă uriaşă cu tot felul de concursuri şi promoţii care vor să implice publicul şi să facă rost de nişte user-generated content gândindu-se că lumea pune botul la absolut orice. Un exemplu stupid pe moment care are legătură cu ce vreau să zic e Pantene în UK care vrea ca femeile să facă un filmuleţ cu părul fluturând în vânt. Îl numesc generic „swisssh” şi ca să câştigi produse în valoare de 50 de lire trebuie să pui filmuleţul respectiv la ei pe site. Nu e greu de văzut că lumea nu s-a înghesuit ca la pâine caldă ţi că nu sunt prea multe clipuri pe site. Poate la asta se aşteptau, poate nu. Presupun că se aşteptau la mai mult.
Mai rău e că aveau şi standuri în magazine ca Boots (exerciţiu de imaginaţie: ca Sephora x Sensiblu) şi te întrebau dacă vroiai să te laşi filmată fluturându-ţi părul în vânt. Problema aici e că m-au întrebat într-o zi, dar puţin mă interesează Pantene ca brand şi nici premiul nu mă încălzea, poate doar ca să-l dau mai departe cuiva. Şi se uitau în mod deosebit după femei cu părul lung şi strălucitor, fără să se gândească că poate îl au aşa de la alt şampon, nu de la Pantene. Dacă ai un şampon care te satisface şi dă rezultate, ce motiv ai avea să încerci unul despre care poate nu ştii nimic sau pe care l-ai încercat în trecut dar nu ţi-a plăcut şi ai trecut mai departe. În orice caz, şansa ca femeile să fie utilizatoare de Pantene e destul de mică. Merită investiţia şi efortul? Poate că da, poate că nu pentru ei. Dar ca idee şi execuţie, foarte slab.
Aşa că în numele tuturor consumatorilor şi publicităţii de pe lumea asta, dacă agenţia şi clientul nu sunt încântaţi de idee sau de concept suficient încât să vrea să participe ei înşişi după lansare, restul oamenilror de ce naiba ar trebui să vrea?!
după câteva zile…
Stripes is a participation idea that is trying to create behaviour from scratch,’ he adds. ‘They’re asking people to make a lot of effort for an indefinable return. With engagement campaigns, you have to have a decent answer to „why the hell would I bother?”.’
Comentarii
5 răspunsuri la „participarea publicului”
oai, ce fain 🙂 de când n-am mai făcut o leapşă…
şi de bucurie am comentat al alt articol 😀
Spre deosebire de UK, unde imi place sa cred ca vorbim despre un consumator mai educat, in Romania, astfel de promotii prind dintr-un motiv destul de simplu: orice e gratis, e bun. Nu prea conteaza daca trebuie sa faci ceva pentru asta sau daca ai mai consumat sau nu produsul respectiv. Ideea e sa primesti nenorocitul de cadou. Asa imi explic cozile de la standurile brandurilor din Cora si Carrefour, unde omuletii vin cu bonul sa mai primeasca un mini-sapun sau mai stiu eu ce maruntis.
Pe tema asta au scris si cei de la IQAds – http://preview.tinyurl.com/3wl99f9. Exemplul cu Durex pe Facebook e nepretuit… si trist, in acelasi timp.
Poate te va interesa asta:http://englishrussia.com/index.php/2011/04/09/the-most-creative-ads-of-russia/#more-44307
Sigur, e vorba şi de specificul naţional, orice o fi însemnând el…
Moa, sa vezi cum e in mediul din care vin eu 🙂 Aici chestiile astea sunt la ordinea zilei, rar vezi ceva asezat si care sa aiba cat de cat… sens. We are what we are. (vezi ce zice Anca mai sus + clanurile bine organizate de vanatori de concursuri pe Facebook). Romanii sunt destepti pana la un anumit punct.