Apatie

M-am lasat usor pe tanjeala in ultima vreme cand a venit vorba de tot felul de discutii pe la birou;

chestii de genul „…sii…ce client de mail folosesti?”

Avand 21 de ani si restul peste 25 sau peste 30 (unii si peste 40) discutiile sunt mereu interesante; in mintea mea exista doar gmail/mobileme(si nu sub numele de google mail), yahoo si hotmail ambele fiind desfiintate fix pe vremea cand am decis ca imi trebuie un client de mail. Acum am o gramada de treburi in gmail. Oare mi-ar pasa daca maine n-as mai putea sa intru in cont? Probabil ca nu, pana la urma documentele importante nu se trimit la schimb pe mailuri gratuite; sau cel putin daca o faci, macar adresa aia sa fie bine pastrata. Am tot felul de newslettere inutile intr-o adresa de junk si nici de aia nu mi-ar pasa foarte tare; in general e cea folosita cand mai comand cate ceva si stiu sigur ca la fiecare cateva saptamani o sa vina o oferta speciala, o promotie de alt fel, o stire de care putin imi pasa. Recent, Microsoft a bagat o gramada de bani in reclame si campanii pentru produsele lor. Poate in Romania nu pare asa de la distanta, dar aici Bing se opreste in mijlocul mall-ului sa-mi spuna sa folosesc motorul lor de cautare, Google e peste tot la intervale regulate, de la ziare pana la metrou, Yahoo a mai aparut din cand in cand dar in esenta serios m-am plictisit de toate trei. Cumva nu ma impresioneaza ca Microsoft/Hotmail vor sa capitalizeze pe ideea de ‘the new busy’ pentru ca suna a ceva fix pentru oamenii care au un cont de mail (vs. cei care abia isi creeaza unul), pe cand ca om cu un cont de mail de pe vremea cand gmail era cu invitatie, n-o sa imi schimb adresa doar pentru ca vrea Hotmail. Doar in caz ca gmail ma enerveaza serios poate o sa consider mutatul, dar chiar si-asa, contul de MobileMe suna mult mai bine;

alte chestii de genul „daca iti iei un telefon nou, la ce retea o sa apelezi?”

Pai nu stiu, mie imi place sa-mi schimb numarul de telefon din cand in cand; daca s-ar putea din ce in ce mai des. Numarul de telefon (in mintea mea) e ceva ce numai cativa oameni ar trebui sa stie – colegi/amici/rude, eventual excluzand colegii sa pot sa-i numar pe degete. Adevarul este ca din pacate tot mai multa lume il stie (inclusiv companii cand n-am incotro) si memoria mea e prea subreda sa am doua telefoane concomitent, unul de ‘munca’ si unul ‘personal’. Asa ca n-ar fi rau ca din cand in cand sa imi schimb numarul si sa imi aduc aminte de ce nu vroiam sa il dau in primul rand. Din cauza mesajelor de genul „fie ca…”

In principiu, apatia e fix chestia pe care se bazeaza toti operatorii, toate companiile, etc.: ca o sa fii prea lenes sa schimbi compania cu care lucrezi. Nimeni nu vrea sa isi schimbe numarul, sa dea mail la toata lumea sa le zica de alta adresa la care sa primeasca mesaje, nimeni nu vrea sa schimbe coafeza sau mecanicul auto si e un pic trist. Ma enerveaza apatia asta generala.

Eu chiar vreau sa le schimb uneori (mail-ul poate nu, ca nu simt ca primesc mare lucru daca ma mut de la unul la altul) dar ma intreb de ce lumea nu poate sa se conformeze. De exemplu, de cand am adresa de la agentie, lumea inca imi trimite chestii pe gmail in loc sa le trimita unde trebuie, desi eu le dau reply din clientul de mail. Greu cu tehnologia asta…


de către