James Bond

Am uitat cum e cand mergi la cinematograf si 30 minute inainte de film vezi doar reclame si trailere (aprobate pentru audienta neaparat) in continuu. E foarte frumos ca si cei de la Cotidianul au trimis pe cineva la premiera ca sa povesteasca doar ca daca veti citi articolul, biata Cristina abia are ce povesti. Nu din vina ei, normal.

Filmul preia sirul povestii incepute in Casino Royale, la cateva minute chiar. Un oarecare Mr. White se afla in portbagajul masinii lui Bond (acelasi Aston Martin ce fusese distrus inainte sa fie torturat de Le Chifre dar care apare intreg, in mod dubios), tinta unor urmaritori in niste Alfa Romeo negre si foarte sexy (ca toate urmaririle din filme).

Pana acum am reusit sa enumar Alfa Romeo si Aston Martin, alte  branduri care isi fac aparitia in mod subtil sau nu sunt Ford, Virgin Atlantic, Sony Ericsson si C902, Tom Ford, Omega (pentru cunoscatori) si lista poate continua. Daca nu esti sensibil la product placements probabil ca nici nu le observi.

DSC03573

Alte observatii, mai nou James Bond e in mod evident Ian Fleming’s James Bond de cand Sebastian Faulks a scris in stilul lui Fleming cartea ‘Devil May Care’. Inainte de film Omega se strecoara subtil, desi James Bond poarta Rolex. Ma rog. Mici detalii.

Nu ma deranjeaza faptul ca abia ai timp sa intelegi ce se intampla, ca esti martor al unei alte urmariri. Nici faptul ca e scurt sau ca nu are foarte multe replici, are chiar mai multe punchline-uri decat alte filme ("We’re teachers on a Sabbatical and we’ve just won the lottery") dar deranjeaza faptul ca e exact ceea ce oricine asteapta de la un film James Bond. Femei, masini, actiune, razbunare si … atat? Pe parcurs abia descoperi ca resursa pentru care sunt ucisi oameni nu e petrol, nu e uraniu, ci apa, apa pe care oamenii Bolivia nu o au la dispozitie.

Filmul nu dezamageste, decat daca te asteptai la altceva si ai primit…asta. Ca mine, de exemplu. Ma asteptam ca James Bond sa fie James Bond, dar undeva in coltul mintii sa ma surprinda si sa arate ca e un pic mai mult decat atat. Ca si in publicitate de altfel, safe is boring – cand oamenii stiu la ce sa se astepte si din frica de a nu dezamagi generatii noi care nu il stiu pe James Bond ca Sean Connery, ai alienat un public care astepta ceva mai mult.


Publicat pe

în

de către