Scriem despre chestii?

Aveam eu (si aici) o insemnare lunga legata de companii care cauta bloggeri sa scrie despre diverse chestii – motiv pentru care intrebasem de curiozitate despre ce ar scrie lumea daca ar avea ocazia – dar am decis sa nu postez de nici o forma pentru ca o dadeam in boala ‘e prea lung si neinteresant, nu ma obosesc sa citesc’. Si continea si un pic de critica la adresa unui proiect facut de Ogilvy in Belgia (detalii pe coolz0r, un blog foarte tare de la un tip din Antwerpen) care se decide sa ii invete pe ‘local bloggers’ cum sa scrie mai bine, sa atraga public catre blogurile lor dar esueaza in momentul critic doar ca sa aiba o redresare la cateva luni dupa.

M-a dus la intrebarea pe care v-am adresat-o : ar scrie bloggeri din .ro despre produse? Eu eram curioasa sa vad care de fapt, nu daca ar scrie sau nu – am interpretat raspunsurile ca un ‘da, am scrie, cu conditia sa fie despre … ‘

Si ma refer la bloggeri entuziasmati de ideea de a posta o insemnare despre un produs : e adevarat ca nu devii cul daca esti primul care scrie despre noua aroma de Fanta dar macar esti primul. Daca esti obsedat de trafic si vizitatori cu atat mai bine; si devii si membru al unui ‘grup exclusivist’ care a apucat sa testeze inaintea celorlalti (sau cum se zice mai nou, prostimii). Evident, nu vei putea sa ii multumesti pe toti si tot asa, vor fi unii care sa refuze ideea de a scrie despre un produs. „Adica .. CE? EU? Sa imi fac blogul suport pentru publicitatea lor jegoasa?

Doar ca apare problema bloggerilor din Romania : blogosfera mica, putini in masura sa scrie despre diverse chestiuni (depinde si de ce e produsul / brandul / strategia adoptata) dar suficienti cu zero minte care sa scrie insemnari sau sa posteze un mesaj pe un forum ‘bai am incercat, ce misto e, mi-au dat si 20 de sticle gratis’ si sa porneasca totul. DAR vor fi si bloggeri A-list care nu vor dori sa scrie despre ceva anume desi de ei ai avea nevoie ca sa iti promovezi produsul – nu de pierde vara sau anonimi (o insemnare e diferita de un testimonial dar are valoarea acestuia se pare). Si dai peste refuzul lor de a scrie („Nu domne, nu cred in produs, poti sa ma implori in genunchi, poti sa imi dai bani dar eu nu scriu„). Multi copywriteri probabil ca ar alege aceasta cale…daca ar putea sa aleaga! Diferenta este ca bloggerii ar putea conta mult mai mult in promovarea unui produs prin continutul insemnarilor lor, fie ele bune sau mai acre. Si probabil ca ar fi mai valorosi ca publicitatea pe internet prin bannere, mizerii si clickuri multe.

In fine. Dupa toate aceste ganduri vine DotCommerce si anunta ca angajeaza bloggeri : 1 tip cu simtul umorului, unul cu studii economice, altul cu studii de psihologie / sociologie si unul cu studii de arhitectura sau istorie. Si stai si te intrebi ….. ce ni se coace?

Cel putin poate se va schimba ceva in peisajul blogurilor ce apartin companiilor – banci cu blog in care nu posteaza comunicate de presa ci poate cum sa imi investesc mai bine banii sau ce se intampla propriu-zis cu banii mei cand vreau sa scot de la un bancomat, sa-i depun la ghiseu etc.

Si macar pasul a fost facut.


Publicat pe

în

de către