Blog buzz

sau un fel de ‘ce v-a apucat pe toti’

De cand cu blogurile si toata lumea care isi face un blog, apare in mod inevitabil intrebarea : „dar tu, care il ai de atata timp, de ce ti l-ai facut, cum ti-a venit ideea si de ce mai ales. Ce vrei tu sa comunici lumii (de cand a devenit bloggingul personal o chestie cu un scop precis?) si cine crezi ca te va citi?

Raspunsul vine oarecum simplu – treci de bariera asta daca stii sa treci de ‘brain crap filter‘; aici intervine povestea lui Seth Godin cu „Be remarkable”, sa ai continut in asa fel incat sa merite sa vorbeasca si altii despre tine si ca sa poti sa continui sa ii tii ‘engaged’ fara sa pui intrebarea din carti : „Tu ce parere ai”. Nimeni pana acum n-a raspuns sincer la intrebarea „Ce parere ai despre…” pentru ca li se pare ca te astepti la un raspuns serios de la ei. De ce? Nu stiu, dar raspunsurile n-au intarziat sa apara la cu totul alte probleme.

So far, n-am mai avut continut pentru ca n-am mai avut de unde sa-l scot. Decat sa-l inventez sau sa il copiez cand nu ma interesa nici macar pe mine atat de mult, am preferat sa nu scriu. Si e frumos, au apucat si altii sa aiba parte de ‘succesul’ (o_O) pe care l-am avut si eu o gramada de vreme – e bine sa fii ‘pe val’. Eu cel putin, acum ca m-am intors, am ramas surprinsa de numarul de bloguri noi. Mi-ar fi imposibil sa le citesc pe toate sau sa ma apuc sa comentez de dragul comentariilor …dar cumva numai la noi am vazut goana dupa comentarii (gen „ia de-aci comentariu ca sa imi vad linkul aici si ca sa-ti fur vizitatorii”), pe cand in alte parti sunt pur informative si comentezi doar daca te-a dat peste cap intamplarea sau chiar crezi ca face o diferenta comentariul tau.

Intreba Jeremy ce nisa ar putea fi exploatata pentru un blog corporate – raspunsul meu sincer a fost ca ar fi intr-adevar tare sa existe ‘product blogs’. Dar nu verzele la care se gandesc cei mai multi, cu ‘am lansat acum si varianta light’ ci mai multa interactivitate, in genul Heineken de prin afara (btw, blogul Heineken Music e o laba trista, scuze de expresie dar mi se pare foarte fad si lipsit de sens – putea sa fie mult mai mult). Ar fi tare sa ai un blog pentru bere, sa-l branduiesti Bergenbier si sa te apuci sa scrii in el ca si cum ai vorbi cu adevaratul consumator, nu la modul pedant al comunicatelor de presa. Sa implici Bergenbier in competitii de pescuit, la plaja, la finala cupei mondiale, sa ai poze de la terasele Bergenbier – intr-un cuvant, cineva care sa stie ce sa faca si nu sa scrie ca ‘a fost pus sa scrie’. Ca asa e degeaba. Sau sa avem si noi un blog pentru Elle (care btw nici n-are site pentru Romania, cat de trist) sau orice alta revista glossy – despre fashion, despre ce se poate, inspiratie din afara (cate fashion blogs sunt acolo, slava Domnului).

Cred ca orice domeniu ai lua, cu exceptia stirilor s-ar putea face un blog foarte tare. Trebuie doar initiativa .

my 2 cents


Publicat pe

în

de către