spania, iubirea mea….sau nu.

M-am intors (si intr-un fel bine-mi pare) dintr-o saptamana petrecuta in Spania, Costa Brava, prin Barcelona si o statiune de care n-a auzit nimeni probabil.

Plecat pe 16.06 din Bucuresti, pe o caldura agasanta. Mirare mare ca in aeroport un pepsi costa 8 lei (2 euro) si coada mare de tot la noi la ‘rame’ la pasapoarte. Niste functionari sictiriti care ne-au inghesuit la un singur ghiseu pe toti cei 50-60 de oameni care asteptam. Verificari peste verificari, putina paranoia apropo de unde plecam si de ce dar in fine. Ajuns in Spania la ora 7 si ceva, pierdut familie de romani prin aeroport. Nu-i nimic, domn’ Cristescu, va asteptam noi 45 de minute … si pana maine daca e nevoie. Fir-ar… inca din momentul in care am auzit „27 de grade la sol” la ora 7 fara un sfert.

Prima noapte ne-am facut praf majoritatea, nu prea am dormit deloc si aproape ca nu-mi aduc aminte nimic din ce s-a intamplat atunci. Sambata am stat degeaba, am descoperit ca ‘nisipul fin’ inseamna un nisip mai mult … pietros. Apa suficient de adanca incat un vapor de croaziera sa acosteze la mal. Bine de tot. A fost ziua in care am facut cunostiinta cu plaja si tot ziua in care i-am zis si ‘adio’. Am descoperit piscina dar totodata si faptul ca are 1.45m adancime. Ne-am despartit in termeni amiabili si atunci … am inceput sa ma plimb.

Duminica a fost ziua dedicata orasului Barcelona. Alternative de transport pana acolo erau taxiurile (130 de euro Malgrat del Mar – Barcelona) si 4,4 euro cu metroul (hibrid de metrou cu tramvai). Cam aceeasi durata, de 1h 30 -1h 45 minute pana in Placa Catalunya din Barcelona. In speranta ca macar El Corte Ingles e deschis duminica pana in ora 6, sau macar fnac sau sephora, ne-am invartit pe acolo dar din pacate trebuia sa luam aminte la anuntul „De opslag is gesloten op zondag”.

Atunci am luat un autobuz care face turul orasului in cam 2h, in jur de 3-4 cu opriri pentru vizite si tot.
Gaudi ftw La Sagrada Familia Tossa de Mar ssssssnakes on a plane

Singurele opriri au fost la Sagrada Familia si muzeul stadionului ‘Camp Nou’ al FC Barcelona. Stadionul din pacate era inchis asa ca n-am prins nimic interesant. Plimbari pe langa acvariu, MNAC (da au si ei si din cate am inteles e foarte tare dar ca sa vizitez probabil va trebui sa ma duc singura si nu in zile de duminica). All in all, dezamagire mare in singura excursie facuta in Barcelona. Dar cel putin am baut un frappe cu crema de banane la Starbucks. That’s love!

Un alt highlight al excursiei a fost o croaziera cu vaporul pana spre nord, in statiunea Tossa del Mar. De vizitat am vazut doar un muzeu al farurilor (inclusiv cel al lor) care mi s-a parut foarte tare. Un pic neconventional, cu o serie de proiectoare, filme de 5-10 minute, lumini si sunete, total neobisnuit pentru un muzeu ce parea plictisitor vazut de afara. 3 euro intrarea, dar cum am avut grup 1,50. Da’ cred ca as fi dat si 3 pentru cat de misto a fost.
Fnac Barcelona Tossa de Mar El Corte Ingles me!

Restul zilelor le-am vegetat la piscina. Motive mai mult sau mai putin intemeiate … pe motiv de imbatat, de dormit cu cine nu trebuie, galagie in hotel si altele. Dar la intoarcere a fost cel mai bine, la ora 12 noaptea pe strazi cersetorii sunt la fel de activi.

Mom. beton #1 din excursie : meciul Anglia – Suedia
Mom. beton #2 : rasaritul in ultima zi inainte de plecare, roua si feeling-ul pe care il ai cand ti se face pielea de gaina