altho’ i promised myself not to share
cateodata exista week-end-uri in care habar n-am sa fac tema la mate. ma uit la ea, imi tai unghiile, mai iau un pahar de cola, mai desenez un triunghi … dar nu reusesc sa o fac, pentru ca habar n-am de unde sa o apuc.
ei bine, aceste week-end-uri exista pentru 25 de oameni din clasa, restul de 5 fiind constiinciosi si copiind din culegeri mai vechi sau de la fratele respectiv sora care a terminat. De la acesti 5 oameni, tema ajunge la vreo 15/25, ramanand vreo 10 sau uneori mai putini pe dinafara care nu au copiat bine/tot/deloc.
Azi am nimerit si eu in gramada care a zis ‘decat sa scriu un rahat pe care nu il inteleg, mai bine sunt sincera pana la capat si zic ‘n-am facut’.’ . Dar pentru ca reactiunea nu e tot una cu actiunea, eu am luat 2, colegul care a copiat a scapat de aceasta ‘pata’ si chiar a fost felicitat ca a facut (a se citi copiat) bine.
Concluzia pe care o desprindem : nu conteaza daca nu stii sau nu ai facut, conteaza sa copiezi in 10 minute de la ala care a facut bine, ca asa vei da bine si va parea ca stii.
Ce e si mai suspect este ca uneori vin peste noi intrebari gen ‘care e definitia limitei?’ sau ‘ce este un punct de acumulare’ (ca si cum ai intreba ‘ce e oul pentru gaina?’) dar nimeni nu stie. Oare chestia asta nu ii ridica niciodata semne de intrebare in privinta faptului ca TOTI cei care nu stiu sunt TOTI cei care au copiat tema dupa ACEI 5? Cei 5 intotdeauna vor sti pentru ca au timp doar de lectii si nu ii preocupa care e insightul intr-o campanie de promovare a detergentilor. Dar restul, niciodata.
Asa ca mergeti pe formula cea veche de sute de ani : chiar daca stii sau nu, ideal este sa copiezi, ca apare ca ai facut ceva. Nu se va trece la intrebarea ‘Ce ai vrut sa zici aici?’.