De bine ce înainte de examene vorbeam despre recesiune la cursurile de ‘business environment’, acum a devenit o realitate trista faptul ca lumea iese în strada sa protesteze împotriva preturilor la carburanti si din ce în ce mai multi oameni renunta la masini si alte luxuri.
Tin minte si acum paragraful pe care l-am scris în examen, cu atât mai mult cu cât nu vroia nimeni sa-i spuna recesiune ci doar ‘economy slowdown’ : „as economy grows, inflation accelerates, interest rates rise, cutting borrowing and investment. Production decline shortly follows if not simultaneous, pushing up unemployment or causing a major downturn and thus, recession.”
La cât de sensibili sunt oamenii aici s-ar putea sa ma depuncteze ca i-am zis recesiune dar îmi pare rau, cartile nu îi zic „economie lenta” sau alte forme pudrate si lustruite, ci recesiune. Asta e, primele afectate fiind produsele ‘DIY’ si industria automobilelor. Ca si cum asta n-ar fi destul, pretul unui baril de petrol desfiinteaza companii aeriene si totul se duce naibii.
Bineînteles, aici populatia e un fel de ‘lasa-ma sa te las’-vezi alegerile pentru Boris, primarul Londrei. Nimeni nu-l vroia dar a iesit primar. Lumea se plânge ca britanicii voteaza din plictis si nu pentru ca i-ar interesa în mod foarte tare ce se întâmpla în lumea politica. Mai important decât asta e faptul ca s-au interzis bauturile alcoolice la metrou în Londra pe 1 Iunie si cu o noapte înainte au fost arestati 17 indivizi si s-au închis câteva statii pentru ca au fost huligani. Surprinzator!
Si mai surprinzator a fost ca toti scriu articole despre ‘The Great Moderation‘ si ce bine e ca n-am mai avut o recesiune de cine stie când! Din anii 80! Dar vorba aia, au scazut preturile la case si oamenii tot nu s-au vindecat de prostul obicei de a face împrumuturi mult mai mari decât îsi puteau permite. Si ei, si bancile s-au lacomit. Taxe si impozite cât cuprinde si high government borrowing combinat cu o majorare a dobânzilor la împrumuturile de care vorbeam mai devreme-pentru ca aici oamenii au fost educati sa cheltuie, cheltuie, cheltuie, chiar daca banii nu-s ai lor. Si acum cal de bataie sunt agentiile de publicitate. Cum am permis asa ceva?!
Cert este ca inflatia a fost undeva pe la 4.1% în luna aprilie, cu un procent mai mult decât se astepta toata lumea si preturile au luat-o razna la mâncare si benzina.
Si nu stiu de ce, Orange vrea sa îsi schimbe sloganul. The future’s not bright any more.
Comentarii
2 răspunsuri la „The Future’s Not Bright”
Într-adevar, viitorul nu mai e chiar atît de bright. Poate Orange se pregateste pentru viitor: „functioneaza chiar si în conditii post-apocaliptice” sau „operatorul de telefonie pe care l-ar fi cautat cu disperare Mad Max” (daca Mad Max ar fi avut, evident, mobil neblocat în Vodafone).
[…] ca viitorul nu mai e bright, nu mai e Orange de ceva vreme. Noua campanie e semnata Fallon si intra on air de Sambata conform Campaign. Fix un […]